Jag har läst nånstans att det inte är CS-filtrerna, men jävlar vad de är blöta! Monosynthen kan ställas från ultralåg bas (64`) till 4` (orgeltermer!), och har ett LFO som kan skrika nästan av sig själv av hastghet. Steglös slider mellan sågtand och fyrkant, med PWM som kan ställas manuellt, med envelopet eller med LFOn. Envelopet (ADSR) kan vara ultrasnabbt eller jättelångt. Man kan lägga den på de nedersta 1,5 oktaverna på klaviaturen och spela bas.Den har även aftertouch, man kan alltså steglöst kontrollera tex cutoffen eller modulationen med själva tangenten! Tillsammans med polysynthens cutoffpedal kan man alltså spela två synthar som knorrar kors och tvärs med varandra! Visst, stråksektionen är väldigt basic men ändå ok, och med "ensemble"-effekten (nån slags dubbelchorus) blir det liksom instant 70-tal! Samtidigt som man fortfarande spelar på de där synharna. Och sen trycker man på orgeln som har ett register mellan 16` och 1` med percs (fet orgel... Kanske att man vill dista den lite. Tur att allt har separata utgångar. Det finns till och med lesle-jack).
Vad kan jag säga? Asroligt instrument! Jag betalade 4000. Det tycker jag den är värd, jag hade faktiskt aldrig sett nån innan ens.