Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Falsk/Äkta iPod nano - här skriver vi kännetecknena!

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Halmstad
  • 2008-01-09 15:17

Som vanligt var jag inne troget på Blocket.se och tittade runt efter eventuella fynd. Som långvarig iPod nano användare blir man bara förbluffad över de piratkopior som finns till försäljning(se länk till annons)
http://www.blocket.se/vi/14753924.htm?ca=20_s

Jag tänker mest på de som inte har varit i kontakt med iPod/Apple saker innan som tror att de gör ett fynd för att sedan få helt fel vara som inte ens är original!
Så nu tycker jag att vi som kan komma på speciella kännetecken på antigen falsk ELLER äkta iPod som kan göra att flera gör rätt och får en ÄKTA!
Skriv skriv!

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-01-09 18:09

Påminner mig om när jag var i NY. Alla dessa småbutiker sålde kopia-iPods dyrare än apple store sålde äkta vara. Fattar inte hur det kan gå runt!

Till kännetecknen: Det enklaste är att kolla på klickhjulet. Om man varit i kontakt med iPod förut syns det direkt (så även i annonsen ovan).
+ att på den ovan ser man även att det är en usb-utgång och inte en vanlig apple dock eller vad det nu kallas.
+ att kartongen är mindre stilren än orginal.

1
Bevaka tråden