Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Importerar kalender till fel datum!

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Boden
  • 2008-01-09 16:48

hej. Låt oss säga att jag skriver upp en anteckning den 12e i calendar på min iPhone. När jag dockar iPhonen och importerar från kalendern läggs det jag skrev in den 12e på den 13e i iCal. Är det samma för er? (jag har fw 1.1.1)

Jag tror det kan bero på att veckan börjar på söndag på iPhonen. Den 12e är rutan längst till höger den veckan i iPhonen och näst längst ut i iCal. Antagligen importerar ical anteckningar efter vilken position den ligger i (tex. vecka 2 dag 7 = 12 på iPhonen och 13 i iCal).

Någon som vet om man kan lösa detta problemet? Gärna så veckan börjar på måndag i iPhonen för det är ganska störigt att den börjar på söndag!

  • Medlem
  • Boden
  • 2008-01-09 17:12

Även saker man skriver upp på tex lördagar i iCal hamnar på fredagen dagen innan i iPhone.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-01-12 08:53

Samma för mig.

Har du lyckats lösa kalenderproblemet? Det är samma sak för mig, iPhone ändrar datum och tid när man synkar den med kalendern!

Jag har inga problem alls med datumen vid syncning, trots att jag också har att veckan börjar på söndagen i iPhone. Kör med firmware 1.0.2.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-01-17 22:17

Jag har samma problem med min OTB 1.1.2 (aktiverad o jailbreakad). Men jag har bara provat synka poster från dator till iPhone. ∞

  • Medlem
  • Boden
  • 2008-01-17 22:21

Nu när iphonen finns i europa borde man väl kunna få tag på en kalender som börjar på måndagen? För det är väl bara i usa den börjar på söndagen?

  • Medlem
  • Umeå
  • 2008-01-17 22:36

Swephone grejar.

  • Medlem
  • Boden
  • 2008-01-19 14:43

"svenska menyer" från swephone fixar en inställning i settings. Nu funkar det som det ska

1
Bevaka tråden