Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med Macbook & Ultralite

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Botkyrka
  • 2008-01-10 14:15

Hej

Jag har försökt installera ett Motu Ultrilite-kort med min Macbook 2.0GHz Core Duo med Tiger 10.4.10. Jag har installerat de senaste drivrutinerna från Moto och uppdateringarna från Apple. Problemet är att datorn inte hittar ljudkortet. Det dyker kort och gott inte upp i listan över installerade externa enheter. Jag har installerat om drivrutinerna flera gånger, kört med olika firewirekablar och så. Ljudkortet lyckas i alla fall ta ström från Macbooken via firewirekablen, så någon kontakt finns det mellan maskinerna.

Det enda felmeddelande som just nu verkar vara något att gå på visar sig när jag skall starta ett Motu-program. Då står det att det saknas ett pci-kort i Macbooken. Är det så illa att det inte går att köra Ultralite-kortet med en Macbook, utan man måste ha Macbook pro?

Om någon har ett förslag till lösning blir jag glad!
//BG

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2008-01-11 10:19

Är du säker på att Firewireporten funkar som den ska? Hade liknande problem för en massa år sedan med en iBook G3 och ett motu 828, det visade sig att porten levererade ström men var helt död i övrigt, bara att byta logikkort i datorn.

  • Medlem
  • Botkyrka
  • 2008-01-11 15:26

OK, skall kolla det. Tack för svaret!

1
Bevaka tråden