Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nybörjare önskar hjälp med Isim

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej
Jag har just skaffat mig en iordninggjord 1.1.2. Funkar alldeles utmärkt att ringa med.
Jagh ar förstått att för att få SIM kontakterna över till telefonen så kan man antingen kopiera kontakterna från datorn. (Vilket jag har problem med.)
Nu till min fråga: Någon sa att man ladda ner ISIM i telefonen och kopiera den vägen.
Så här gör jag-
-Väljer installer
-Väljer Install (i den lilla menyrade längst ner.)
- Väljer Allpackages
-Väljer iSIM
-Väljer Install
-Får hela tiden detta meddelande: "Error Package download failed: Can´t find host!

Vad tusan gör man då? Hur väljer man/vet man vad man ska välja för host?

Jag har uppenbarligen ingen vidare koll på detta. Vad ska man tänka på när man får frågan "Select a WIFI Network"?
Jag har inget trådlöst bredband eller liknande.

Hur gör jag för att kunna komma ut på nätet?
Jag har Telenor, och i mina gamla telefoner så har jag bara klickat på "Internet "- så kommer jag ut på nätet. Hur gör man med Iphone?

Nicke

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-01-10 14:47
Ursprungligen av NickeNano:

Hej
Jag har just skaffat mig en iordninggjord 1.1.2. Funkar alldeles utmärkt att ringa med.
Jagh ar förstått att för att få SIM kontakterna över till telefonen så kan man antingen kopiera kontakterna från datorn. (Vilket jag har problem med.)
Nu till min fråga: Någon sa att man ladda ner ISIM i telefonen och kopiera den vägen.
Så här gör jag-
-Väljer installer
-Väljer Install (i den lilla menyrade längst ner.)
- Väljer Allpackages
-Väljer iSIM
-Väljer Install
-Får hela tiden detta meddelande: "Error Package download failed: Can´t find host!

Vad tusan gör man då? Hur väljer man/vet man vad man ska välja för host?

Jag har uppenbarligen ingen vidare koll på detta. Vad ska man tänka på när man får frågan "Select a WIFI Network"?
Jag har inget trådlöst bredband eller liknande.

Hur gör jag för att kunna komma ut på nätet?
Jag har Telenor, och i mina gamla telefoner så har jag bara klickat på "Internet "- så kommer jag ut på nätet. Hur gör man med Iphone?

Nicke

Har du ingen kompis som har trådlöst nätverk som du kan hälsa på?
Jag tror inte Installern laddar ner utan WLAN, eftersom det kan bli ganska mycket data (=dyrt om man kör gprs).

Ska kolla det.
Att jag har en laptop med trådlöst bedband hjälper inte mig va?

En annan fråga. Jag tycker det inte är helt perfekt att ladda telefonen via datorn jämnt.
Ska man köpa vanlig väggladdare i Tex Applebutiken här i stockholm, eller kan man lika gärna köpa nån billigare på tex Cleas Ohlsson?

  • Medlem
  • 2008-01-10 15:08

Man kan ladda hem med EDGE, kostar in så himla mkt. iSim tar ca 400kb, skulle kosta 8kr att ladda hem det med halebop för mig.

Angående laddare, köp bara en kabel till orignal laddaren på clas ohlson som kostar 29kr, fungerar utmärkt.

Ursprungligen av JGG:

Man kan ladda hem med EDGE, kostar in så himla mkt. iSim tar ca 400kb, skulle kosta 8kr att ladda hem det med halebop för mig.

Angående laddare, köp bara en kabel till orignal laddaren på clas ohlson som kostar 29kr, fungerar utmärkt.

Men originalladdaren har väl amerikansk kontakt?

Edge säger du, det är det väl bara Telia som har? Fasen sitter med Telenor.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2008-01-10 16:45

Du kan ta av den amerikanska kontakten från laddaren, sen trycker du in en vanlig nät-sladd. Funkar kanon.

Tack för era svar. Gick förbi Teknikmagasinet och köpte en Ipodladdare för 149.
Allt frid o fröjd.

Nicke

1
Bevaka tråden