Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Gamla iMovie till ny MacBook?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Köpte just nyaste MacBooken och den verkar ju vara helt OK.
Pulat lite med iMovie på gamla iBooken tidigare och skapat en del "barnen-i-backen"-filmer osv.
Fick en liten smärre chock då jag såg nya iMovie (...den med stjärnan som ikon..) och blev inte alls du med programmet då jag lite (15 min...) snabbt kollade igenom härrligheten...
Helt UFO för mig och skulle inte riktigt orka med att på nytt börja från noll.
Kompisen (som också har Core2 MacBook) har föregående iMovie HD (06?) så jag tänkte att det bara är att låna mac-skivorna och dra över gamla iMovie.
Icke sa Nicke!
Nån out there som har koll på hur man lyckas..?!

Senast redigerat 2008-01-10 17:22

Om du har ilife 2008 så har jag din perfekta lösning:
http://www.apple.com/support/downloads/imovieHD6.html
bara att installera om du har ilife 08 och så vips har du gratis version av imovie 06 istället för den nya imovie 08 (imovie 08 ligger dock fortfarande kvar på datorn och funkar som det ska om du vill använda det senare. Jag använder detta på min dator då jag tycker att imovie 06 är bättre att arbeta med.

När du ska starta imovie 06 förresten så gå in i program så finns det en mapp som heter iMovie (previous version) öppna den så har du imovie 06.

Varsegod!

Funkade klockrent!
Stort tack till "iPod-lover". Ingen lång väntetid här inte..
Detta var just prexis vad jag var ute efter.

Tanx!

Hehe np, im here to help

• Medlem
  • Danderyd
  • 2008-01-24 21:51

Två macar olika versioner av IMovie

Hej,
Har en MiniMac med iMovie HD 5.0.2 (111) och en MacBook med iMovie HD 6.0.3.
När jag försöker öppna en film som kommer från MacBooken och flyttats till MiniMacen svarar iMovie att filmen är inspelad i en äldre(?) version av iMovie och frågar i nästa andetag: "Projektet “Bästa filmen” har sparats i en äldre version av iMovie. Om du öppnar projektet i den här versionen kommer det att uppgraderas och därefter inte kunna läsas av äldre programversioner. Är du säker på att du vill öppna projektet?"
Äldre programversioner??
Nej, jag är inte säker. Det kan också vara så att programmet öppnar filmen, längst ner i time line syns alla filmrutor men när jag fösöker titta på filmen blir det bara myrornas krig, i färg. Båda macarna har senaste versionerna av OSX och QT 7.4.
Jag har inte lyckats tanka ner den senaste versionen av iMovie till Minimacen, jag får bara svaret att den bara kan uppdateras från 6.02, och version 6.02 bara från 6.01 osv men jag kommer aldrig så långt tillbaks som 5.0.2!!
Vad ska jag göra
Olycklig

1
Bevaka tråden