- carbon
- Medlem ●
- Göteborg
Jaha, då var det snart dags. 30:e September närmar sig med stormsteg. Hjälp! Mångas .mac konto går, inkl. mitt, ju snart ut. Många har tydligen betalat för ett nytt medlemsskap men jag är en av dem som inte har betalat för ett nytt medlemskap än. Mest för att jag bara antar att det finns bra alternativ där man inte behöver betala. (även om man får en del i det nya .mac medlemskapet)
Eller har jag fel? Finns det inga gratis mailkonto numera? Har inte orkat leta efter nytt alternativ.
Kan någon räkna upp några gratis mailkonto alternativ, om det finns? Det är ju ganska brådis nu...
Ps. inte Hotmail el. liknande. Utan något som går att använda i Mailprogramet. Eller drömmer jag nu...? :rolleyes:
[ 21 September 2002, 23:25: Meddelandet ändrat av: Robert F ]
@home.se; bra tjänst och gratis. Jag har kört min adress i rätt många år nu. Spana på www.home.se
Nu har de också lagt till en betaltjänst, om man behöver kunna skicka riktigt MÅNGA och STORA meddelanden. Men gratistjänsten duger fint för en amatör.
quote:Skapades ursprungligen av: Stefan Johansson:
@home.se; bra tjänst och gratis. Jag har kört min adress i rätt många år nu. Spana på www.home.se
Nu har de också lagt till en betaltjänst, om man behöver kunna skicka riktigt MÅNGA och STORA meddelanden. Men gratistjänsten duger fint för en amatör.
Får du mycket reklam av dem?
Jag har Bostream där ett mailkonto kostar 25 kr/månad. Så det är inte aktuellt. Även tveksamt ifall det funkar med programet "mail".
quote:Skapades ursprungligen av: Robert F:
Får du mycket reklam av dem?
Nej, de skickar inte ut någon reklam. Och de bifogar heller inte någon reklam till dina mail. Men det som är oroväckande är att deras servrar har börjat stula på sista tiden. Mailservrarna kan ligga nere flera dagar om det vill sig riktigt illa. De verkar ha fått alldeles för många kunder, medan de inte verkar kunna bygga ut kapaciteten tillräckligt snabbt.
/M
[ 22 September 2002, 00:39: Meddelandet ändrat av: - Martin - ]
Min tyska är obefintlig men det verkar ju lockande: 5 eller 6 euro per månad! Betalas årsvis i förskott. Detta inkluderar ett eget domännnamn. Jag är själv väldigt sugen på det. 1 euro är ungefär 9 kronor.
[ 22 September 2002, 00:49: Meddelandet ändrat av: mondo65 ]
quote:Skapades ursprungligen av: mondo65:
Min tyska är obefintlig men det verkar ju lockande: 5 eller 6 euro per månad! Betalas årsvis i förskott. Detta inkluderar ett eget domännnamn. Jag är själv väldigt sugen på det. 1 euro är ungefär 9 kronor.
Vad blir det: www.mondo65.de?
/M
quote:Skapades ursprungligen av: PJW:
Jag har gått över till .macmail.com - gå in på www.macmail.com. En bra webb-mail om än i betastadiet. Är MYCKET snabbare än .mac och nästan lika coolt (till namnet).
Kan man använda .macmail-kontot via Entourage eller Mail? Eller går det bara via en browser?
quote:Skapades ursprungligen av: mondo65:
Vet inte än. Har inte bestämt mig. Men det vore ju käckt med egen domän. Måste läsa på lite mer.
Tyvärr läste jag franska och spanska i plugget, inte tyska.
Fick tipset av Marcus Holmer.
Jag kan tipsa dig om
Carambole Basic. De tar endast 47 kr/månad, och då får du 5mb webhotell, 1 mailadress, samt ett domännamn (.com, .net eller .org). Moms och en intstallationsavgift á 325 kr tillkommer. Och det bästa av allt; Du behöver inte kunna ett dugg tyska. Svensk telefon support ingår!
/M
quote:Skapades ursprungligen av: Robert F:
quote:Skapades ursprungligen av: PJW:
Jag har gått över till .macmail.com - gå in på www.macmail.com. En bra webb-mail om än i betastadiet. Är MYCKET snabbare än .mac och nästan lika coolt (till namnet).
Kan man använda .macmail-kontot via Entourage eller Mail? Eller går det bara via en browser?
Nope, inte i dagsläget. Men de på deras sida står det att den möjligheten kommer att komma.
/M
quote: Jag kan tipsa dig om
Carambole Basic. De tar endast 47 kr/månad, och då får du 5mb webhotell, 1 mailadress, samt ett domännamn (.com, .net eller .org). Moms och en intstallationsavgift á 325 kr tillkommer. Och det bästa av allt; Du behöver inte kunna ett dugg tyska. Svensk telefon support ingår!
Ach du Liebe! Men tyska kan man sich lära. Det er inte zo schwårt. Vi lever ju i Europa nu.
Förresten såg jag det här på Caramboles sida. Det verkar som om den totala kostnaden för Basic Small blir 889 kronor per år.
[ 22 September 2002, 01:16: Meddelandet ändrat av: mondo65 ]
Jag ger 4/5 poäng till @home.se; nästan ingen reklam och jag har inte haft några säkra driftsproblem med mitt POP-konto sedan jag tog min adress för cirkus fyra-fem år sedan. Webmailen är inte så värst kul men den funkar.
Och mycket e-post har runnit under broarna sedan dess.
Visst; schysst med eget domännamn; men handlade inte huvudfrågan om gratisalternativ ??
[ 22 September 2002, 02:11: Meddelandet ändrat av: Stefan Johansson ]
Har kört med http://www.domainnamn.com i flera år/flera kunder.
Fungerar perfa!
+ mycket bra och snabb support.
Jag har använt @home.se sedan urminnes tider och det har fungerat bra. Nu använder jag det bara som vidarebefordringsadress, jag har förstått att det strular lite för de som använder det som pop-konto, framförallt utgående mejl fungerar inte riktigt alltid.
Nu handlar tråden om gratismejl, men jag måste ändå säga att ett eget domännamn är en fördel om man vill ha det framtidssäkert. Ingenting är gratis numera och vem vet hur länge @home.se kan finansiera gratis-biten med andra intäkter? Ett domännamn som man själv äger kan man ju enkelt flytta från webbhotell till webbhotell allt eftersom utan att ens e-postadress ändras, nånsin.
Nackdelen är möjligtvis att man är känslig för prisökningar, om plötsligt alla webbhotell höjer priserna så står man där med skägget i brevlådan. Eller om avgiften för själva domänen höjs. Men det är inte sannolika scenarior.
Jag kan tipsa om Space2u som jag tycker fungerar bra till det fina priset 25 kr/mån plus moms. Då har man också någonstans att hosta sin avatar också...
quote:Skapades ursprungligen av: - Martin -:
Jag kan tipsa dig om
/M
Kan rekomendera http://www.wpsyd.com/
40 kr i månaden för webhotell och 295:- per år för domän! har aldrig haft strul med dem.