Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Moog Little Phatty beg. pris?

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ser väldigt sällan Moog LP ute på vendolin och liknande, har ni någon koll på vad de brukar gå för?
Alternativt så köper jag från playback-europe för ~11 000 kr. Tack

(PM:a mig om ni råkar ha någon ni inte kan ha kvar)

Jag sålde min Stage Edition för 9500:- med drygt ett halvårs garanti kvar. Saknar den som fan.
Har även sett en Moog LP till salu för 8500:- (dock utan garanti). Men det var länge sedan.

De är ovanliga begagnade. Folk verkar hålla hårt fast i sina små tjockisar...och det gör de helt rätt . 11000:- är ett bra pris.

Jag gav 7500... Årets deal! 11 känns väl rimligt tycker jag.

Ursprungligen av Analog:

Jag gav 7500... Årets deal! 11 känns väl rimligt tycker jag.

Äckligt billigt grattis

Den är ju inte så all-round (inte för 11 000) men sen så låter den ju väldigt bra med

Oj! Superpris för en supersynth. Visst kostar den mycket. Men smakar det så kostar det brukar man ju säga. Grattis till fyndet.

Är det nån skillnad i begpris på Stage och Tribute, tro?

Inte för att jag funderar på att sälja, men man är ju lite nyfniken...

Personligen tycker jag att stage-edition är snyggast och hade betalat mest för den. Tribute-edition har väl fått alla funktioner (med uppdatering) som stage edition hade när den släpptes?

Nej, det är en del småskillnader kvar, som beror på skillnader i hårdvaran.
-Tribute har bara en destination i modulationsbussen, medans Stage kan ha 2st samtidiga destinationer.
-Stage har separat volymkontroll för hörlursutgången.

Och det finns en del saker som är på plussidan för tribute edition också:
-Tribute har fler parametrar som styrs mha RAC (real analogue control).
-Tribute har en del finjusteringsmöjligheter (innanför skalet) som inte Stage har.

Senast redigerat 2008-01-14 19:25

Jag läste någonstans att Stage skall ha noice-generator till skillnade från Tribute. Detta skulle dock kunna åtgärdas med att uppdatera Tribute med samma OS som Stage. Fan tro´t.

Noise finns i tributen också sedan nåt OS tillbaks. Fast i bägge fallen bara som källa i modulationsbussen.

  • Medlem
  • 2008-01-15 08:41

Till Stage edition ska dom även ha pillat lite på hur osc. låter för mera bzzz, har dock inte hört/sett någon jämförelse mellan Tribute/Stage.

Nytt OS kommer förhoppningsvis NAMM 08!!! Ge mig lfo sync, har mardrömmar där jag inte kan synca min lfo...

Här är en begagnad TE för 16 000 iallafall:
http://www.vendolin.se/annonce_detail.asp?annonceid=5267048

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-01-16 14:43

Nä, den är utsatt som till "Högstbjudande."

Moogs LP-hardcase verkar ju ingå där också, och bara det går ju på 3195kr på JAM. Men det är väl trots det inte så troligt att högsta budet blir i närheten av 16k.

JAM verkar ju förresten fortfarande ha kvar en TE!

En anna nsom aldrig släpar runt sina klenoder vill ju gärna slippa en massa trälådor och sånt. Det är snudd på att jag skulle betala extra för att slippa ännu en skrymande låda att inhysa.

  • Medlem
  • 2008-01-17 11:00

Sen vill man ju ha denna oxå... gäller att hålla både händer och fötter sysselsatta.

http://moogmusic.com/detail.php?main_product_id=21107

1
Bevaka tråden