Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Just köpt en Macbook och installerat en ny hårddisk (Hitachi 250GB 2,5 5400rpm) enligt konstens alla regler. Vid uppstart med installationsskivan frågar den om "välj målplats", men inget finns att välja (tom ruta, och ej möjlighet att fortsätta). Vad gör jag för fel? Måste hårddisken formateras innan? Hur gör jag?
Ok, jag minns inte exakt hur man gjorde och sen hitta jag inte exakt den info jag sökte efter Men man använder skivverktyget och markerar nya disken, väljer sedan väljer formatet Mac OS Extended (journalförd).
När du startar från installationsskivan och har valt språk kan du välja Skivverktyg i menyerna. I senare versioner av Mac OS X finns Skivverktyg under Verktygsmenyn. Markera hårddisken och välj radera under fliken med samma namn.
Nja, klibbiga trådar är bra, men man kan inte samla dem på en plats, utan de får sortera i respektive forumdel. Och för många klibbiga trådar i en forumdel är heller inte bra. Föreställ dig i ett av forumdelarna, så är där 20 klibbiga trådar överst på sidan. Då får man skrolla en bra bit för att se alla andra trådar som postats.