Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Billiga SIM-kort för iPhone - fungerar dom?

Tråden skapades och har fått 58 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Hej!
Hittade ett par billiga sim kort till iPhone på denna sidan :
http://mumien.se/catalog2/advanced_search_result.php?keywords=dua+sim

Verkar lite för billigt? är det någon som har någon erfarenhet av mumien.se?

Och jag förstår inte varför dom har två olika kort för usa köpta och sen uk köpta? trodde telefonerna var densamma?

/Robin

"Fungerar på version 1.1.2 och 1.1.3"!?!?!

Hur kan den fungera på 1.1.3?
När den versionen inte är ute?

  • Medlem
  • 2008-01-12 23:24

Jag lade en beställning direkt. Får se när det dyker upp. Mumien är ett seriöst företag vad jag vet, har träffat killen som har det.

Vänligen

/Majk

Ursprungligen av majk:

Mumien är ett seriöst företag vad jag vet, har träffat killen som har det.

Vänligen

/Majk

Låter schysst .nu är frågan bara Vad är skillnaden mellan dom två korten?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-01-12 23:39

Är riktigt sugen på att beställa. Är ju trots allt samma kinatillverkade chip i alla. Kan tänkas få min iPhone antigen i slutet av månaden eller i mars så jag är inte riktigt säker på om jag ska köpa det här eller vänta...

Hur kan ett Turbsim kosta 249 kr? Lite väl billigt tycker jag.

Ursprungligen av granholm:

Hur kan ett Turbsim kosta 249 kr? Lite väl billigt tycker jag.

Är inte ett turbosim, är ett icke-programmerbart kort likt Kingsim och de andra billigare alternativen.

Ursprungligen av mackeswissman:

Är inte ett turbosim, är ett icke-programmerbart kort likt Kingsim och de andra billigare alternativen.

AKA bara tuta och köra?

Ursprungligen av mackeswissman:

Är inte ett turbosim, är ett icke-programmerbart kort likt Kingsim och de andra billigare alternativen.

Förklara gärna skillnaden för oss som inte har koll!

Ursprungligen av Martin Pettersson:

Förklara gärna skillnaden för oss som inte har koll!

TurboSim är programmerbart, de andra är oftast inte det (har iaf inte sett fler än TurboSim). Detta gör att TurboSim är mer framtidssäkert, framförallt nu när 1.1.3 står vid dörren.

Om Apple verkligen vill stoppa användandet av Simkorts-hack så tror jag inte spelar någon större roll om ditt kort är programmeringsbart eller ej.

Men kan någon förklara varför det finns två olika kort?? är det skillnad på iPhones i England och USA?

Ursprungligen av Arcticwolf:

Men kan någon förklara varför det finns två olika kort?? är det skillnad på iPhones i England och USA?

För att det inte är samma operatör i länderna. Korten fejkar original korten under iphonens uppstart för att göra det möjligt att ringa med ett annat kort. Därför är det två olika kort att beställa.

Ursprungligen av mackeswissman:

För att det inte är samma operatör i länderna. Korten fejkar original korten under iphonens uppstart för att göra det möjligt att ringa med ett annat kort. Därför är det två olika kort att beställa.

Okej, tack då förstår jag ^^

Dom har höjt priset med 100 kronor sen igår

Ursprungligen av sääbää:

Dom har höjt priset med 100 kronor sen igår

Märkte det...men fortfarande ganska billigt

Ursprungligen av sääbää:

Dom har höjt priset med 100 kronor sen igår

jag klarade mig med några minuter :P.

  • Oregistrerad
  • 2008-01-13 16:02

Dom har tagit bort texten att kortet även kommer att fungera på 1.1.3...

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-01-13 16:04

Men då är det väl bara att inte uppgradera?

  • Medlem
  • Lidingö
  • 2008-01-13 16:17

Jag hittar det inte på Mumien?:S

Ursprungligen av Andbert:

Jag hittar det inte på Mumien?:S

verkar vara borttaget. Undrar hur det går med min beställning då, hm.

  • Medlem
  • Sverige
  • 2008-01-13 16:28

Jag tänker iallafall vänta tills 1.1.3 kommer ut och ser vilka möjligheter som öppnas efter det innan jag köper någon form av "stealth" kort.

  • Medlem
  • 2008-01-13 16:55

Ja det bådar ju inte gott att det försvunnit plötsligt. Känns lite halt osäkert det här. Nu är det bara och hålla tummarna för att kortet dyker upp.

Fick svar på under en halvtimme från mumien.se (på en söndag dessutom)

Citat:

Hej

Vi var tvungna att stänga ner försäljningen eftersom tillgången är väldigt begränsad på korten.
Efter att ha diskuterat med vår leverantör och en del kunder har vi kommit fram till att vi inte vågar stå för att det kommer att fungera med 1.1.3 varför vi tog bort det.

De som redan har beställt kommer få sina kort.

Ursprungligen av Martin Pettersson:

Fick svar på under en halvtimme från mumien.se (på en söndag dessutom)

De som redan har beställt kommer få sina kort.

har också pratat lite med honom via mail, deras chat är ju ett skämt. Efter 2 timmar var jag längre bak i kön än när jag startade. Skönt att få en bekräftelse att de kommer skickas iaf, nu återstår bara att se om de fungerar

Jag tänkte fråga ifall man kan ha SIM-KORTET i iphonen som har sönder baseband?

  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2008-01-13 19:40
Ursprungligen av sebas79:

Jag tänkte fråga ifall man kan ha SIM-KORTET i iphonen som har sönder baseband?

Sim-kortet som har sönder baseband eller iPhonen som har sönder baseband?

Vad menar du med detta?

Jag menar iphone som har det.

Mumien.se Dual sim

Hej

Mitt namn är Stefan och jag arbetar på nämnda företag. Jag är ledsen att jag inte svarat innan här på forumet. Men det var först igår som jag fick möjlighet att posta egna inlägg.

Jag vill passa på att klargöra lite runt Dual SIM och Turbo SIM. Först blev vi eld och lågor när vår Ipod reservdelsleverantör plötsligt erbjöd Dual SIM. Felaktigt mot bättre vetande gick vi då ut och erbjöd dom som Turbosim i tron att det var samlingsnamnet för den typen av kort.

Efter att ha läst på lite mer blev vi misstänksamma mot oss själva och produkten så vi kontaktade vår leverantör för att få reda på i huvudsak tre saker:

1. Är det ett programmerbart chip à la Bladox korten?
2. Är det verkligen så att kortet stödjer 1.1.3, hur kan dom veta det det är ju bara ett fåtal personer i hela världen som haft chansen att kolla in 1.1.3?
3. Är det ett pålitligt kort och inte ytterligare ett i mängden av billiga KINA kort som inte gör så mycket nytta?

Vi är inte så mycket klokare idag. Vi vet att det sitter ett IC chip på korten. Vi vet att kortet skall vara pålitligt och det är inte alls så billigt som vi först trodde vilket gör att vi inte kommer att kunna sälja det för samma pris som innen. alla som har beställt kommer självklart dock att få det överenskomna priset om dom vill ha kortet.

När det gäller 1.1.3 så har vi utav förklarliga skäl inte fått det bekräftat.

Vi får en bunte kort efter helgen. När en av våra kunder här i Göteborg provat det ochvi har fått lite mer kött på benen så kommer vi att skriva om det direkt. Då kommer vi också att ta ett beslut om att ta en en större batch för leverans till alla som vill ha.

Jag kommer skriva mer om upplåsning senare.

Stefan Olgarsson
/M

Mumien.se dual sim

Hej på er igen

Nu har vi kollat med kort i olika telefoner och det fungerar finfint. I första hand kommer vi snabba på leveransen till dom kunderna som hann beställa innan vi tillfälligt tog bort dom. Sen kommer vi att börja leverera nybeställningar.

Stefan
/M

Ursprungligen av krokofanten:

Hej på er igen

Nu har vi kollat med kort i olika telefoner och det fungerar finfint. I första hand kommer vi snabba på leveransen till dom kunderna som hann beställa innan vi tillfälligt tog bort dom. Sen kommer vi att börja leverera nybeställningar.

Stefan
/M

Varför dubblar ni priserna?

Det kostade 249:- förut och nu tar ni hela 499:-

Bevaka tråden