Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

you can now view some flash content on your iphone

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-01-13 16:16

Så stog det... så varsogod å prova ... för mig funkade det utmärkt på iphonen och i Firefox på PC. Så nu är jag påg att bookmärka länken

http://joemaller.com/2008/01/12/itransmogrify/

MVH
Alexander

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2008-01-13 17:07

Jag testade det för en stund sedan också framgångsrikt.
Dock så synkade jag inte bokmärket då jag inte synkar några bokmärken till iphonen så jag gjorde en liten workaround som jag såg att någon annan hade gjort som fungerade bra.

Jag tog Javalänken genom att mittenmusklicka på länken som man skulle bokmärka, i min nya tab kunde jag lätt få tag i javascriptet i adressfältet:

javascript:if%20(typeof%20iTransmogrify%20==%20%27undefined%27)%20{d%20=%20document;s%20=%20d.createElement(%27script%27);s.setAttribute(%27src%27,%20%27http://itransmogrify.googlecode.com/files/iTransmogrify.js?q=%27%20+%20(new%20Date).getTime());d.getElementsByTagName(%27head%27)[0].appendChild(s);}void%200;

Sedan mailade jag mig själv adressen fast med en webbadress skriven framför den, för att få den som en länk. Alltså:

www.google.com/javascript:if%20(typeof%20iTra...;

Sedan öppnade jag länken från mailen på min iphone och bokmärkte den, sen gick det utan problem redigera adressen och bara ta bort "www.google.com/" ur adressen,

Så nu när jag kommer til en sida med youtube-flashspelare så klickar jag bara på bokmärket och så visas filmerna på sidan som en bild och den skickar mig till youtube.app när jag klickar på videon (precis så som det ska fungera med andra ord.)

skönt att ha ibland på vissa sidor. hoppas det fungerar lika bra för er andra.

//R

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-01-13 19:59

det verkar bara funka för youtube videos som e i andra sidor...

1
Bevaka tråden