Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple TV + Time Capsule

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2008-01-15 22:31

Är det någon som vet om Apple TV kan komma åt musik, filmer och foton som ligger på en Time Capsule? Eller måste man fortfarande antingen synca eller streama från en dator?

Formuleringarna för Time Capsule respektive AEBS skiljer sig lite åt på Apples sidor.

AEBS:
"AirPort Extreme works flawlessly with Apple TV to transfer your media from iTunes on your computer to your TV. It’s compatible with 802.11a/b/g wireless clients."

Time Capsule:
"Time Capsule works flawlessly with Apple TV, iPod touch, and all your other Wi-Fi devices that use the 802.11a/b/g and 802.11n draft 2.0 wireless standards."

Ursprungligen av query:

Är det någon som vet om Apple TV kan komma åt musik, filmer och foton som ligger på en Time Capsule? Eller måste man fortfarande antingen synca eller streama från en dator?

Formuleringarna för Time Capsule respektive AEBS skiljer sig lite åt på Apples sidor.

AEBS:
"AirPort Extreme works flawlessly with Apple TV to transfer your media from iTunes on your computer to your TV. It’s compatible with 802.11a/b/g wireless clients."

Time Capsule:
"Time Capsule works flawlessly with Apple TV, iPod touch, and all your other Wi-Fi devices that use the 802.11a/b/g and 802.11n draft 2.0 wireless standards."

Hårddisken i Time Capsule är ju meningen som en backup funktion . vad som syftas på oavansående texter är ju Att Time Capsule och Airport Extreme är båda Trådlösa routrar för att ge internet access till dina enheter å som Mac, PC, AppleTV osv ...

och sedan så tror jag många missar att hyra filmer med AppleTV endast är en USA grej .. vad jag vet ..

  • Medlem
  • Umeå
  • 2008-01-16 11:34
Ursprungligen av Tussen69:

och sedan så tror jag många missar att hyra filmer med AppleTV endast är en USA grej .. vad jag vet ..

Steve sa att det kommer internationellt i vår.

Ursprungligen av gunek:

Steve sa att det kommer internationellt i vår.

Men vi får väl se om Internationellt betyder Apple-Internationellt (=UK, Frankrike och Tyskland) eller om Internationellt verkligen betyder internationellt, alltså alla länder som redan har iTMS.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-01-22 23:01
Ursprungligen av gabriel.fjellander:

Men vi får väl se om Internationellt betyder Apple-Internationellt (=UK, Frankrike och Tyskland) eller om Internationellt verkligen betyder internationellt, alltså alla länder som redan har iTMS.

Eller så skaffar man ett amerikanskt itunes konto och köper gift certificates från ebay. Sen är det bara att handla/hyra som vilken amerikan som helst.

ursprungsfrågan

Det har ju hänt en del sedan denna tråd skapades. Sett en video på youtube där de kopplar en 2,5 tums usb-hd till ATV.

Vet någon om det är möjligt att lagra filmer, musik och bilder på sin TC för att visas via sin ATV?

Det känns som att det borde fungera men jag kan inte hitta något svar på frågan. Någon som hört något?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-01-16 12:13
Ursprungligen av gunek:

Steve sa att det kommer internationellt i vår.

Tyckte han sa i år.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-01-16 12:09

Tja... med tanke på hur hyr marknanden idag ser ut för film. (katastrofalt) så tror jag definitivt de kan genomföra detta internationellt dvs. hela Europa iaf.

Men som sagt, beror på vad priserna hamnar på. Kommer det blir 50: - för att hyra en film i dvd kvalité så kommer jag inte använda den tjänsten.

Men säg... 20 för dvd och 30-40 för HD. ja då skulle jag nog hyra en hel del. Säger inte att jag skulle sluta kolla på alternativa vägar men kunna hyra HD smidigt låter häftigt.

Sidofråga: Var det någon som hörde det där om att du får en digitalkopia när du köper en film som FOX killen snackade om? Innebär det att om jag köper 300 så kan jag ladda hem en digitalkopia på den via Apple eller?

  • Medlem
  • Umeå
  • 2008-01-16 12:20

zazor, det lär som om det komer att komma en färdigkomprimerad version av filmen på den DVD du köper som du kan lägga över till din dator.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-01-16 12:24
Ursprungligen av Narogh:

zazor, det lär som om det komer att komma en färdigkomprimerad version av filmen på den DVD du köper som du kan lägga över till din dator.

Det låter onekligen bra, speciellt med tanke på att den ska vara i ett format så Apple produkterna klarar av det. Nu är ju frågan vad man kan förvänta sig för kvalité på den. Kommer den med DVD/HD kvalité så måste jag säga att filmbranschen har kanske tagit sitt första stora steg mot att slippa piratkopieringen.

Då är det musikindustrin kvar då bara.

  • Medlem
  • Lund
  • 2009-03-19 20:02

Ja, det går att lagra sitt itunes bibliotek på en TC eller en hårddisk kopplade till en Airport Extreme. sen så kan du streama detta till din AppleTV.

Du kopierar ditt iTunes bibliotek i datorn eller iphoto bibliotek till din TC.
Sen så går du in på inställningar i iTunes och talar om var ditt biblotek ligger. med Iphoto så håller du nere alt och väljer ditt bibliotek på TC.

Behöver jag ha min dator igång för att kunna streama från TC till Apple TV?

  • Medlem
  • Lund
  • 2009-03-19 22:00

Ja eftersom appletv pratar med itunes på din dator

1
Bevaka tråden