Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Varför 1.1.3?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nu har 1.1.3 kommit och alla verkar fråga när man kan installera denna på 1.1.2OTB eller äldre, men jag undrar varför? Att alltid ha det senaste är väl inte alltid det bästa. Jag använder knappt Google maps, skicka SMS till flera finns det andra program som fixar, flytta ikoner finns andra program som fixar. Det verkar som teknikerna på Apple har varit ute och läst och installerat de programmen som fixar ovan nämnda och sen lagt in dessa funktioner i 1.1.3.

Det jag verkligen saknar är stöd för MMS - att inte Apple kom med den funktionen tycker jag är skandalöst. Dock finns ju SwirlyMMS som är bättre än ingenting.

Så jag kommer fortsätta använda min 1.1.2 då den funkar förträffligt....

  • Medlem
  • 2008-01-16 08:15

Det finns ju ingen som tvingar dig, men i den här uppdateringen fanns det ju faktiskt lite saker. Onödigt att klaga på det tycker jag!

Mitt enda klagomål är egentligen att MMS-funktionen saknas. Måste du väl hålla med om att mobiltelefoner anno 2007 borde ha, eller hur?

Sen en annan poäng med mitt inlägg är att vill ALLA kunna uppdatera till 1.1.3 direkt. Herr Jobs började sitt key-note 18:00 svensk tid och inom en timme så fanns det frågor om när 1.1.3 finns tillgänglig för jailbreakade telefoner.....

Jag är bara så otroligt tacksam till dev team som har fixat att vi i Svedala kan använda telefonen här också.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-01-16 09:27

du kanske vill läsa trådarna lite först. Finns ingen tråd där någon kräver att kunna uppdatera direkt. Om du menar tråden "när får vi 1.1.3" så undrade jag ifall någon visste om det var någon fördröjning för europa updaten eftersom jag ville updatera men stod bara att jag hade nyaste FW fram tills jag updatera itunes(fransk iphone).

Sen tycker jag personligen att mms är sjukt meninslöst. och tycker bara det är en sak mindre som är i vägen på iphonen. Däremot kan man väl tycka att på en sån här modern telefon kanske det borde finnas, men det finns mycket som kanske borde finnas på många prylar. Vart fan är den inmonterade TVn i min brödrost exmepelvis?

copy & paste kunde vi däremot fått tycker jag, lite mer användbart.

Det finns kanske en del förbättringar i 1.1.3 som inte är uppenbara ännu.
Jag körde länge på 1.1.1, men sedan fick jag reda på att batteritiden var förbättrad i 1.1.2 och uppgraderade direkt.
Det behöver ju inte vara någon ny jättehäftig app för att man ska vilja uppdatera.

Men jag håller med jellyfisherman, jag ser heller inte någon större fördel med att uppdatera till 1.1.3.

Mitt inlägg är inget personligt påhopp på dig alls Jedsler. Jag har läst tråden du startade och förstår exakt vad du menar.

Det är bara en generell iakttagelse som jag har att så fort det blev känt att 1.1.3 har kommit ut så kom det enormt mycket inlägg och frågor i forum över hela världen när om "när man kan uppdatera?"

Jag använder inte MMS så enormt mycket heller, men det vore ju bra att kunna ta emot MMS på telefonen i alla fall.

TV i brödrosten....ja det är ju en bra liknelse;
MMS - i mobiltelefonen, TV - i brödrosten....

Helt rätt, copy/paste saknar jag också.

Sen är det säkert så som hugo skriver ovan att det kanske finns mer saker som de uppdaterat som är mycket bra, men som Apple inte skriver om.

Jag kommer säkert att uppdatera till 1.1.3, men som sagt, jag har ingen panik att göra det idag....

  • Medlem
  • International user
  • 2008-01-16 10:11

jag hänger med på vad ni säger också inga av dom synliga nya funktionerna är revolutionerande, anledningen till att jag var så sugen på att slänga mig på updaten var att enligt vissa rykten skulle jag äntligen kunna köra min iphone på mitt svenska sim. Tyvärr verkar det ju inte som om så var fallet. Hoppas det var en liten miss av apple annars tänkte jag fan gå bärserk på närmaste apple butik. =D

Jag vill ha tv i min brödrost! =(

  • Medlem
  • Umeå
  • 2008-01-16 11:18

Jag vill mest slippa mitt StealthSIM som krånglar.

Om jag inte hörde fel så sa Steve att det kommer fler funktioner i februari och ville inte avslöja uppdatera allt till 1.1.3 nu
(kanske lite dåligt formulerat hoppas ni förstår)

De släpperSDK i februari.

1
Bevaka tråden