Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Lägga tilbaka program?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

I morgon får jag en ny PB.
Jag brukar köra med CCC när jag ska klona en HD.
Men nu är det en hel del gammal skit på den gamla HDn som jag vill skippa. Vill egentligen bara kopiera programmen inklusive deras inställningsfiler. Finns det något bra sätt att göra det på?
Det är jobbigt med alla uppdateringar kors och tvärs och det tar sån satans tid att hålla på med sånt.
Jag vill även kunna slaska över inställningar för div uppkopplingar och sånt också.
Tacksam för tips.

• Medlem
  • 2003-05-19 21:12

låter som manuellt handgöra!

Tar inte lång tid om du kopplar ihop dom med Firewire, det du kan kolla efter är Library/Application Support
sen är det ju prefsarna i Usersmappen
sen bör det funka utan större problem, för säkerhets skulle kan du ju jämföra rättigheterna med.

Micke

• Medlem
  • 2003-05-19 21:42

.sit:a först så att du inte missar viktiga osynliga filer. Den stolpen sprang jag rätt in i med huvudet före... Eller släng det du inte vill ha och kör CCC på resten.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Baron
.sit:a först så att du inte missar viktiga osynliga filer. Den stolpen sprang jag rätt in i med huvudet före... Eller släng det du inte vill ha och kör CCC på resten.

Det är handgörat man vill slippa.
Slänga skit köra CCC låter som det enklaste. Om ingen annan har nåt trix.

• Medlem
  • 2003-05-19 23:00

jag kom på att jag inte vet hur ccc fungerar. Om den klonar en hd kanske den får med fragmentering och allt, inkl gammalt skräp som är "kastat"... Jag har ingen aning, faktiskt.

Förra gången jag bytte klonade jag med CCC.
Allt funkade skitbra, Photoshop ville sniffa på original-CDn bara. Allt annat funkade rakt av.
Men nu skulle jag vilja slippa en massa gammalt junk.
För kanske ta till the Hard Way.

Ursäkta en dum fråga!
Men vad är CCC och var kan man läsa mer om det?

• Medlem
  • Nyköping
  • 2003-05-20 08:46

Man tackar Hasse!!

• Medlem
  • 2003-05-20 11:13

är det någon som vet hur mycket ccc får med sig i en kloning? Blir det en indentisk kopia eller ratar den sådant som är raderat från papperskorgen?

1
Bevaka tråden