Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Dvd-kvalitet

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Om jag har förstått det rätt så kan man bara spela upp de filer som ligger i itunes på AppleTV, men hur bra blir kvaliteten då? Innan ni halshugger mig för att jag ska kolla i andra trådar och spec med mera så måste jag försvara mig med att jag fattar inte ett skit av det mesta så håll det enkelt.. Jag vill ju kunna smälla upp DVD-kvalitet på tv:n (både ljud o bildmässigt) men det känns som att det går inte om man ska komprimera ner det o trycka in det i itunes, eller?

Finns det något hack eller plug-ins för att spela upp video_ts på AppleTV? Jag är som ni märker väldigt inne på att kunna spela upp mina filmer med den bästa kvaliteten som är möjligt.

Det nya som förhoppningsvis kommer hit snart med rentals låter ju lovande och där ska det ju t.o.m vara HD. Men sen snackas det ju om frames per second o annat, fattar inte det riktigt heller men om jag förstår det rätt så desto bättre upplösning man har desto mindre frames per second kan man spela upp? men blir inte kvaliteten sämre då? fast på ett annat sätt bara?

Ursprungligen av jimpa_fu:

Om jag har förstått det rätt så kan man bara spela upp de filer som ligger i itunes på AppleTV, men hur bra blir kvaliteten då? Innan ni halshugger mig för att jag ska kolla i andra trådar och spec med mera så måste jag försvara mig med att jag fattar inte ett skit av det mesta så håll det enkelt.. Jag vill ju kunna smälla upp DVD-kvalitet på tv:n (både ljud o bildmässigt) men det känns som att det går inte om man ska komprimera ner det o trycka in det i itunes, eller?

Det komprimeringsformat som AppleTV gillar är H.264, alltså samma som BlueRay och HD-DVD använder. En välgjord sådan fil är definitivt DVD-kvalitet.

Ursprungligen av jimpa_fu:

Finns det något hack eller plug-ins för att spela upp video_ts på AppleTV? Jag är som ni märker väldigt inne på att kunna spela upp mina filmer med den bästa kvaliteten som är möjligt.

Se tråden: Spela VIDEO_TS på din Apple TV.

Ok, använder man bara något konverteringsprogram (eller vad man kallar det för) och gör om skiten och sen är det färdigt för itunes eller är det mer komplicerat än så kanske? Är en film i H.264 format lika stor som en Video_ts?

Om du är villig att "Hacka" din ATV så finns här en guide:
http://vagnretur.nu/2007/07/01/hacka-din-apple-tv-for-utokad-funktionalitet-sa-har-gor-du/
men det förutsätter att du har version 1.0 av mjukvara.

1
Bevaka tråden