Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Optimus Tactus - Fortsättning på tangentbordsutvecklingen

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nu när Maximus är släppt har Optimus har uppdaterat sin hemsida med ett nytt projekt vid namn Tactus.

Inga tangenter men där emot en konfigurerbar display.

Det här tangetbordet ger en verkligen stora möjligheter. För oss som sysslar med musik och suktar lite efter t ex en JazzMutant Dexter eller Lemur så känns det här som det skulle kunna bli ett alternativ. Naturligtvis beroende på hur pass man kan konfigurera tangetbordet.

Maximus hamnade på $462. Den här lär väl bli lite dyrare. Oavsett vilket ser den läcker ut.

Citat:

Optimus Tactus does not have physical keys, which means there are no restrictions on their shape and size.

Any part of the keyboard surface can be programmed to perform any function or to display any images.

http://www.artlebedev.com/everything/optimus-tactus/

  • Medlem
  • 2008-01-16 23:18

Optimus carpal

Jag kan tänka mig att det är smidigt med det, såg denna videon precis:
http://gizmodo.com/gadgets/optimus/video-optimus-maximus-changing-layouts-321834.php

Undrar om den är "skön" att skriva på? Man är ju van vid lite motstånd och tangenter ju. Jag gillar inte riktigt den typen av interface.
Å andra sidan, ser dom inte i videon ut att ha det? Kanske något tidigare variant eller prototyp...

Ursprungligen av Katzenjammer:

Maximus hamnade på $462. Den här lär väl bli lite dyrare. Oavsett vilket ser den läcker ut.

Ja, för grundversionen med en (1) tangent med display. Vill man ha alla 113 tangenter med display så är det bara att hosta upp 1500 usd. Med tanke på att denna tog två år att få fram så är det nog inget att hålla andan för, även om det onekligen är ett lockande koncept. Hoppas bara på att de bygger in någon taktil feedback liknande vibratorresponsen i LG:s Viewty-telefon. Känns väl nästan mer troligt att apple skulle ha kapaciteten att presentera en sådan produkt med tanke på iPhone-teknologin.

  • Medlem
  • 2008-02-01 13:45

kommer nog ta lång tid att vänja sig iaf.
när det inte finns någon känsla för vart man är på tangentbordet.
hur snabbt klarar den inputs m.m.

1
Bevaka tråden