Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Flytta filer med BossTool?

Tråden skapades och har fått 19 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har nada utrymme kvar på OS-partitionen och funderar på att använda mig av BossTool för att flytta över allt till den större partitionen, men undrar om detta medför några problem senare..?

När man använder BossTool, finns det nåt man inte bör göra lr ändra eller nåt annat man bör tänka på efter att man flyttat över allt till 8 GB-hårddisken så inte mobilen hänger sig å shit..
Å skulle den hänga sig å man måste återställa den totalt, uppgraderar den då automatiskt till 1.1.3 eller kommer jag då ha kvar 1.1.2 som jag har nu och vill ha även efteråt..? Den är 1.1.2 från fabrik!

jag har använt mig av bosstool utan problem. Finns ett sätt att göra det på genom terminalen, sök på hackint0sh så hittar du det. Finns även tutorials för att göra restore och jailbreaka.

Körde BossTool å de funkar hur bra som helst..
Skönt å slippa att Installer inte installerar .appsen längre haha =P

  • Medlem
  • 2008-01-24 13:03

Exakt vad gör Boss Tool? Får det några andra konsekvenser?

Ursprungligen av Baron:

Exakt vad gör Boss Tool? Får det några andra konsekvenser?

Jag har inte märkt några som helst konsekvenser eller övriga problem med mig iPhone, använder den som vanligt efter att jag flyttade över allt med BossTool..!:)


Det BossTool gör är att det flyttar över dina Ringsignaler/Bakgrundsbilder/Program från den lilla OS-partitionen på 300 MB till den stora på 7,3 GB (8 GB) så att du kan ladda ner fler .apps tex.. Då slipper man det problem som många stöter på att Installer laddar ner en .app men går tillbaka till huvudskärmen när det ska installeras för att OS-partitionen är full och inte kan installera något mer..:p

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2008-02-06 18:23

Konstigt, jag har inte BossTool i installern.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-02-07 13:31

Lägg till:
http://iphone.sleepers.net/repo.html
i Installer Sources och gör en Refresh

verkar inte funka, något råd?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-02-10 20:26
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-02-14 11:07

Kan man avinstallera BossTool när man är färdig? Nån som har provat?

Ursprungligen av kia2:

Kan man avinstallera BossTool när man är färdig? Nån som har provat?

Har funderat på detta själv, men inte vågat prova..
Å andra sidan känns det som att BossToolkan få vara kvar som en dold ikon eftersom den inte tar upp så mycket utrymme..

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-02-14 13:37

Om jag hade vetat hur man döljer ikoner i 1.1.3 så hade jag kunnat göra detsamma. Det enda sättet som jag känner till är med Customize. Men det vågar jag inte installera då det är så många som fått problem med det...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-02-18 09:30
Ursprungligen av kia2:

Om jag hade vetat hur man döljer ikoner i 1.1.3 så hade jag kunnat göra detsamma. Det enda sättet som jag känner till är med Customize. Men det vågar jag inte installera då det är så många som fått problem med det...

Poof funderar bra att gömma ikoner med

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-02-18 10:01
Ursprungligen av Parre:

Poof funderar bra att gömma ikoner med

Tack, den fungerar bra!

BossTool har jag förövrigt avinstallerat utan problem!

  • Medlem
  • Umeå
  • 2008-02-15 01:18

Kan inte tänka mig att man inte skulle kunna avinstallera BossTool efter att man är klar. Det programmet gör är att flytta grejer till den andra partitionen samt länka dit.

Annars kan man ju dra iväg ikonen till en egen sida om man inte vill se den.

Ursprungligen av wat:

Kan inte tänka mig att man inte skulle kunna avinstallera BossTool efter att man är klar. Det programmet gör är att flytta grejer till den andra partitionen samt länka dit.

Annars kan man ju dra iväg ikonen till en egen sida om man inte vill se den.

Eller helt enkelt dörja BossTool-ikonen så slipper man den ju helt (förutom att den tar upp en mikroskopisk del av minnet):p

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2008-04-18 15:26

varning för bosstool!

Installerade bosstool igår kväll. Flyttade över ringtones, fonts och sen applikation allt gick jättebra. Men när jag sedan testade mobilens funktioner, sms,safari, ipod o.s.v så kunde jag inte komma in i funktionen utan jag hoppade automatiskt tillbax till skrivbordet. Mobilen vart helt knas och inte ens gick det o ringa eller ta emot samtal.

Testade sedan o starta om och efter det så dog den helt, bara äpplet syntes och inget hände.
Körde en restore så nu funkar den som vanligt igen

Läste faktiskt mycket på detta forum innan jag körde bosstool och ingen värkar ju ha haft några större problem, så jag fattar inte vad som gick fel??

Men tänk efter innan ni kör bosstool.....

Ursprungligen av 10cent:

Installerade bosstool igår kväll. Flyttade över ringtones, fonts och sen applikation allt gick jättebra. Men när jag sedan testade mobilens funktioner, sms,safari, ipod o.s.v så kunde jag inte komma in i funktionen utan jag hoppade automatiskt tillbax till skrivbordet. Mobilen vart helt knas och inte ens gick det o ringa eller ta emot samtal.

Testade sedan o starta om och efter det så dog den helt, bara äpplet syntes och inget hände.
Körde en restore så nu funkar den som vanligt igen

Läste faktiskt mycket på detta forum innan jag körde bosstool och ingen värkar ju ha haft några större problem, så jag fattar inte vad som gick fel??

Men tänk efter innan ni kör bosstool.....

Jag tycker inte man bör tänka efter mer när man kör Bosstool än när man t ex jailbreakar sin telefon. Alla "ingrepp" i telefonens filsystem och programvara (med 3rd party apps) medför en viss risk, eftersom att det inte är meningen att produkten ska användas på det sättet.

De flesta som kör Bosstool gör det utan problem, synd att det inte gick lika bra för dig.

  • Medlem
  • Kalmar
  • 2008-05-01 15:23

Har samma problem efter jag kört flyttning av program med Bosstool. Vissa program bara kastar tillbaka till mig homen igen. Skitstörigt. Men är lite random för kan funka efter omstart och sånt. Ser inget direkt mönster i det mer än att det uppstod efter jag flyttade

Ännu ett problem med BossTool tror jag, min iPhone (1.1.2) fixar ingen mapp till mina inkomna MMS via SwirlyMMS så jag har nu runt 5 bilder som inte går att radera eller se på min iPhone... Tror att det kanske kan vara för att BossTool kastat om det hela..

1
Bevaka tråden