Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Går det på något smidigt sätt att "peka om" iTunes-biblioteket?
Det jag menar är att jag funderar på att flytta mitt musikarkiv från inbyggda hårddisken på min Macbook till min externa hårddisk som ligger på nätverket via Airport Extreme. Är det enda alternativet att importera om allt på nytt?
Jag har gjort typ samma, gick in i inställningar, pekade om biblioteket och klickade i typ " ordna mina filer automatiskt", och sen när jag gjort det så valde jag "ordna mitt bibliotek", och då förde den över alla filer till den nya mappen jag valt.
Det är jättesvårt att säga när man inte sitter framför, men kan skriva senare vad det heter exakt.
Man kan också t.ex. kopiera/flytta över hela iTunes-mappen dit man vill ha den (kanske på en NAS) - sedan gör man en alias av den - denna alias döper man till exakt "iTunes" och lägger den där iTunesmappen låg förr.
hej.
Har precis de tankar som ni diskuterar här, alltså att lägga 30gb ituneslåtar på en extern hårdisk isället för att kladda ner min nya MB.
Jag hade först tänkt att ha den externa ansluten med USB-kabel så att den kunde vara TM-backisdisk samtidigt men går det att köra trådlöst över min APE så vore ju det smutt.
Men jag tycker mig ha läst på div. forum att det det är svårt att få det att fungera.
Så hur är det, får ni det att fungera och vilka problem kan jag stöta på??