Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Första syncen funkar inte...

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

När jag beordrar en HotSync-process från min Palm Zire fungerar det aldrig fösta gången. Jag får vackert invänta felmedelandet (Connection could not be established... bla bla..) och sedan klicka på knappen en gång till. Då funkar det.

Det skumma är att mjukvaran vaknar i min maskin, men det blir ändå någon skum time out.

Jag har Tranport Monitor upplagt som Login Item och syncar via USB. Kör 10.2.6.

Någon som stött på detta störiga beteende?

Nja, jag har inte riktigt stött på ditt problem, men jag måste dra ut usb-kontakter och sätta in den igen för att det ska funka över huvud taget. Palm Vx, OS X 10.2.6.

What gives?

• Medlem
  • 2003-05-19 23:56

Jag kan inte synka min Palm Zire med Palm Desktop över huvud taget. Får bara ett felmeddelande. Helt ny installation av Palm Desktop för övrigt.
Mycket märkligt.

/majk

Jag har faktiskt stött på samma problem, men har haft burken på service och ominstallerat Palm Desktop. Innan så hände detta två eller tre gånger, inte mer, sen försvann det av sig själv. Rätt skumt faktiskt. Jag brukade "trycka" till palmen lite i dockan så att den satt lite bättre innan jag testade igen. Vet inte om det var det som löste problemet eller om det var inbillning. Det bör tilläggas att jag har en m505.

Eftersom du har en Zire antar jag att du inte har en docka, så då är det väl inte glapp i kontakten som är problemet...

//fredrik

1
Bevaka tråden