Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Excel: ändra språk på funktioner?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Alltså, nu är jag less....

Jag har en svensk Officeinstallation på Macen, vilket bl.a. innebär att formlerna i Excel är på svenska : IF heter OM, MATCH heter (tror jag...) PASSA. Jag törs inte ens gissa vad VLOOKUP heter ...

Det måste på ngt sätt gå att ändra detta till engelska, t.ex genom "defaults", men jag hittar inget lämplig nyckel med "defaults read com.microsoft.Excel"

(Jag tror det går för att jag plötsligt fick svenska funktionsnamn i min engelska Excelinstallation på en windoze-burk)

Någon som vill blu hjälte ?

Best / Per

Jag har inte lyckats med det, men jag har inte ansträngt mig så värst heller. Men eftersom formler i regel översätts automatiskt då man öppnar ett excelark skapat i en annan språkversion antar jag att det finns någon sorts översättningsfunktion under ytan. Men hur man kommer åt att hacka den vete tusan.

Det finns en Add-in som kanske kan lösa problemet (har ej testat själv). Kolla denna länk http://www.rondebruin.nl/atptranslator.htm

vlookup = letarad

• Medlem
  • Göteborg
  • 2008-01-24 15:52

Nej, MS office (iaf fram till version 2004) är en carbon-applikation och har inte stöd för OSX språkversioner. Det språket som ditt office-exemplar har får du leva med.

Jag lider med dig. Tänka sig dessutom lite vba-skript i arbetsboken på köpet, så vågar jag inte ens tänka vilken röra det skulle innebära att hoppa mellan olika språkversioner...

1
Bevaka tråden