Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple Apple Apple - MHZ - MHZ - MHZ

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Alla pratar om snabbare processorer - mer mhz.

Jag kan aldrig tänka mig att inte Apple och S. Jobs har många o långa möten om detta problem.

Men de har uppenbarligen problem, inte hos sig själva utan hos Motorola.

Men varför kan dom inte stoppa in snabbare bussar - var är problemet????

Och sen undrar jag mig bara finns det inte några andra sätt att få upp hastigheten, finns det inte något som ligger framåt i tiden som Apple kan fiska upp och som inte finns överhuvudtaget i några datorer idag.

De plockade in firewire som är kanon.

därför borde det finnas många innovativa nya ideér på hur man kan spinna upp farten på burkarna, med något som ingen annan plockat in.

Apple borde du kunna göra detta utan att kompiliateten försvåras, detta kan vara bökigare för de andra utvecklarna på pc sidan (rätta mig om jag har fel)

Och vart är det Grafik kort som det ryktats om? ett 2d kort som ger power vid redigering? eller var detta bara ett av alla rykten?

Dagens PPC G4-processor har inte stöd för DDR Front Side Bus tyvärr. Det är inte så lätt att stoppa i snabbare buss.

PowerPC 750FX ("G3") har stöd för upp till 200 MHz buss. Gissar att 74xx har det också.

PowerPC G4 av variant 7457 kommer med DDR-stöd för FSB:n enligt roadmapen (om man törs lita på den) senare delen i år. När Apple trycker in DDR FSB är en annan femma.

Hej

hur kommer dt sig att min beige G3 266 har 66Mhz som bushastighet
bord det inte vara minst 200 Mhz

kan någon förklara detta på ett bra sätt bara ränt teknisk och fumla run ämnet som visa här på forumet

mvh hanibal

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Carl-Johan Eelde:
Dagens PPC G4-processor har inte stöd för DDR Front Side Bus tyvärr. Det är inte så lätt att stoppa i snabbare buss.

PowerPC 750FX ("G3") har stöd för upp till 200 MHz buss. Gissar att 74xx har det också.

PowerPC G4 av variant 7457 kommer med DDR-stöd för FSB:n enligt roadmapen (om man törs lita på den) senare delen i år. När Apple trycker in DDR FSB är en annan femma.

• Medlem
  • Nacka
  • 2003-01-14 16:26
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: hanibal:
Hej

kan någon förklara detta på ett bra sätt bara ränt teknisk och fumla run ämnet som visa här på forumet

mvh hanibal

Citat:

En FSB på 200 MHz är meningslöst när processorn bara snurrar i 266MHz.
När något skickas till processorn tar det ett tag innan processorn hinner behandla det hela, och när den är klar att har bussen kommit ikapp och mer data kan skickas. Dvs om bussen är "för snabb" är den ett slöseri med resurser och processorn blir en flaskhals för hur snabbt det går.

/arvid

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: arvid.:

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: hanibal:
Hej

mvh hanibal

Citat:

En FSB på 200 MHz är meningslöst när processorn bara snurrar i 266MHz.
När något skickas till processorn tar det ett tag innan processorn hinner behandla det hela, och när den är klar att har bussen kommit ikapp och mer data kan skickas. Dvs om bussen är "för snabb" är den ett slöseri med resurser och processorn blir en flaskhals för hur snabbt det går.

/arvid

hej

tack det var ju tidligt och klart svar

Tack Arvid

Mvh.hanibal

1
Bevaka tråden