Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Adium gömmer sig, vägrar komma fram!

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Adium har lagt sig i kanten på skärmen trots att menyalternativet "Göm kontaktlistan automatiskt" är ställd på "Aldrig". Hur ska jag göra för att få Adium att visa kontaktlistan igen? Det händer inget när jag för muspekaren över programfönstret.

En bild får mitt visa mitt problem.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-01-19 19:44

gå in på fönstermenyn och klicka på kontaktlista två gånger. en gång för att ta bort den, och en gång för att få fram den. då ska den komma fram på skrivbordet.

Tack, 655321!

Nu bumpar jag en gammal tråd då jag blev hänvsiad hit av mitt tidigare inlägg. Jag har precis samma problem - men denna lösning fungerar inte. Jag har installerat om programmet - inget hände.

Tack för hjälp

Bumpar igen

Den vill fortfarande inte funka för mig. Trycker jag f4 kommer den fram från högra hörnet. Men klickar jag på den åker den bara tillbaka.

Någon som kan?

JAG VANN!

Ställ in så att Adium aldrig ska gömmas. Ta bort -"Window Positions.plist" i /Library/Application Support/Adium 2.0/Users/Default. Håll kvar den mappen stäng programmet. Starta om. Ser du en ny "Window Positions.plist" -ta bort den. Så, nu ska den va där!

1
Bevaka tråden