Jag vill starta en WordPress-blogg som jag vill koppla till ett diskussionsforum i bbPress. Det ska gå bra sägs det. Jag vill alltså skapa ett diskussionsforum där varje nytt inlägg på min blogg skapar en ny tråd i forumet. Temat K2 verkar vara en bra start som dessutom redan finns översatt till svenska? Om jag förstått rätt är detta tema redan förberett för många ändringar och förberett för många plugins. Det verkar bra så man slipper ändra så mycket när WP kommer i en ny version, är det rätt tänkt?
Jag har läst att man kan ha en mer oförändrad startsida på bloggen där en del är densamma och de nya inläggen läggs i en mer begränsad del av sidan. Helst vill jag ha en sådan startsida och ändå koppla ihop den med forumet, och helst ska någon redan ha översatt det mesta till svenska. RSS-flöden i kortform från några webbplatser och bloggar vill jag också få rum med.
Jag är tacksam för alla råd och tips om hur min plan kan genomföras så enkelt som möjligt. Jag har grundkunskaper i HTML och CSS men vill gärna undvika att göra sådant som andra redan gjort.
Min blogg kommer att handla om digitaltips för författare, lärare, forskare, studerande och andra intresserade och innehållsmässigt likna "Görans digitaltips" http://gorandig.blogspot.com/