Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPod Classic - dålig batteritid

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har kollat FAQ:en, men den var inte till så stor hjälp.

Fick min iPod Classic 80 gb i julklapp och efter några dagar när jag hade laddat in lite filmer så märkte jag att batteritiden gick åt väldigt fort. Jag kollade på film i en halvtimme och halva batteriet hade redan gått åt. Extremt frustrerande.

Händer så varje gång, batteriet dör efter drygt 60-90 minuter när man suttit på iPoden efter laddning och ska kolla på film. Ska inte batteritiden för video vara 5-7 timmar? Likaså när jag spelar upp musik, det står att batteriet ska hålla i 40 timmar, håller i knappt 10 timmar innan man måste ladda iPoden.

Känns jävligt onödigt att ha minne på 80 gb till ingen nytta, då jag bara har 16 gb musik, det resterande tänkte jag använda till filmer etc, men det lär ju inte bli så mycket filmtittande om man inte kan fixa problemet.

• Medlem
  • Karlstad
  • 2008-01-21 23:45

Kolla om det här gör dig nå klokare http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=61434

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-01-23 00:01

Jag tittar inte så mycket på Video i in Classic, men lyssnar på en hel del musik. Fem timmar musik och bara 20% av batteriet har gått åt. Jag tror att du har nått fel på din Classics batteri.

Snacka med Apple telefonsupport eller gå till ett servicecenter! Kanske fixar de den nu, kanske måste du vänta till den blir tydligt sämre. Jag vet inte vad de har för gränser. Jag vet att det finns tydliga gränser och att om den efter en given tid efter köpet inte håller den batteritiden så byter de batteriet på garantin. Kolla reglernas detaljer med Apple.

1
Bevaka tråden