Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Jag har en ny iPhone från USA nu da? =)

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-01-22 07:33

några släktingar har varit i USA med sig hade de en iPhone till mig

Jag sitter med den här nu och med ett SIM kort ifrån TELIA

hur får man det nu att fungera?
har läst en massa här och på andra sidor men jag förstår inte i vilken ordning man skall göra allt, och vad man måste göra och om viss saker är olika alternativ för samma sak osv... skulle vara väldigt snällt om någon kunde göra en lista med steg, hur man får en Svensk iPhone ifrån steg 1, vilka program som behövs osv, för inget behövs köpas va?

• Medlem
  • Skåneland
  • 2008-01-22 08:31

Först måste du nog ta reda på vilken version av iPhone du har fått tag på. Det är med stor sannolikhet en version 1.1.3, vilket isf är trist - för där finns fortfarande (vad jag vet!) ingen möjlighet att låsa upp den, så att du kan använda ditt simkort från Telia.

Gå in på ifun.se - där hittar du steg-för-steg anvisningar på hur du låser upp din iPhone.

http://www.ifun.se/

Lycka till!

• Medlem
  • Lund
  • 2008-01-22 09:36

Har du 1.1.2 ska du jailbreaka/aktivera den och sen köpa något i stil med: http://www.tradera.com/auction/auction.aspx?aid=56262510

• Medlem
  • Trollhättan
  • 2008-01-22 09:38
Ursprungligen av Esa:

några släktingar har varit i USA med sig hade de en iPhone till mig

Jag sitter med den här nu och med ett SIM kort ifrån TELIA

hur får man det nu att fungera?
har läst en massa här och på andra sidor men jag förstår inte i vilken ordning man skall göra allt, och vad man måste göra och om viss saker är olika alternativ för samma sak osv... skulle vara väldigt snällt om någon kunde göra en lista med steg, hur man får en Svensk iPhone ifrån steg 1, vilka program som behövs osv, för inget behövs köpas va?

När köpte de telefonen? Eftersom 1.1.3 började komma ut för en vecka sedan (15'e) har du troligen turen att de har köpt en 1.1.2 till dig. I sådana fall måste du köpa någon slags SIM-lösning för att få det att fungera - alternativt vänta ett tag på att de skall låsa upp 1.1.2 (och eventuellt 1.1.3). Hur det går med den saken ser du här.

Först av allt måste du som sagt var ta reda på vad du har för firmware, vad har du för tillverkningsvecka på den? (hur du ser det finner du här, det är alltså 4'e och 5'e siffran som talar om vilken vecka det är). Lycka till!

1
Bevaka tråden