Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ska AppleTV bli så varm?

Tråden skapades och har fått 20 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Boden
  • 2008-01-22 12:18

min aTV blir riktigt varm. Jag köpte den igår och sen jag kopplat in den har den inte kylts ner någon gång. Jag har haft den på vila (play knappen 6 sekunder) över natten men när jag vaknade var den lika varm ändå. Ska det vara så? Är det bra för den att bli så varm? (jag är lite nojig när det gäller att prylar blir varma, spec prylar med hårddisk)

Ursprungligen av jensm:

min aTV blir riktigt varm. Jag köpte den igår och sen jag kopplat in den har den inte kylts ner någon gång. Jag har haft den på vila (play knappen 6 sekunder) över natten men när jag vaknade var den lika varm ändå. Ska det vara så? Är det bra för den att bli så varm? (jag är lite nojig när det gäller att prylar blir varma, spec prylar med hårddisk)

Den blir så varm dessvärre, är det något som saknas på Apple TV så är det ett standby-läge. Det enda som händer när man sätter den i "vila" är att bildutgångarna stängs av, för övrigt lever den som vanligt och hämtar uppdateringar, synkar etc.

  • Medlem
  • Boden
  • 2008-01-22 13:10

Men det mår den väl inte så bra av? skadas inte hårddiskar och annat av värme? Den kan ju inte vara varm 24/7?

Ursprungligen av jensm:

Men det mår den väl inte så bra av? skadas inte hårddiskar och annat av värme? Den kan ju inte vara varm 24/7?

Disken skadas mer av ständiga temperaturförändringar än höga temperaturer.

Finns det inget sätt att stänga av den på? Knappast bra för elräkningen.

Jag mätte upp effekten med en tångamperemeter och en slaktad kabel. 45W när den jobbar och 5W i viloläge, dvs när man har stängt av den fjärrisen. Den är dock aktiv på nätverket i viloläget.

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2009-01-05 12:11
Ursprungligen av Johan Gunverth:

Jag mätte upp effekten med en tångamperemeter och en slaktad kabel.

Jag mäter mina apparater med en sådan här:

http://www1.elfa.se/elfa~se_sv/go.jsp?s=se-sv&i=76-481-16

Från Apples egna support;

"It is normal that your Apple TV may feel warm when touched. Your Apple TV is designed to operate quietly in an environment warmer than room temperature, including within media cabinets."

Jag har problem med detta. Jag sover ett par meter från min AppleTV och störs av det ständiga ljudet. Det känns ju inte heller så bra att rycka strömkabeln varje kväll...

Ursprungligen av jensm:

min aTV blir riktigt varm. Jag köpte den igår och sen jag kopplat in den har den inte kylts ner någon gång. Jag har haft den på vila (play knappen 6 sekunder) över natten men när jag vaknade var den lika varm ändå. Ska det vara så? Är det bra för den att bli så varm? (jag är lite nojig när det gäller att prylar blir varma, spec prylar med hårddisk)

Har själv en ATV 160gigare och jag tycker inte att det blir så speciellt varm. Inte låter den speciellt mycket heller. Fast jag är ju iof. van vid en xbox som ju låter som ett jetplan....

Brukar sätta den i vila över natten/när jag inte är hemma på ett tag.

  • Oregistrerad
  • 2008-12-31 18:37
Ursprungligen av heppsson:

Fast jag är ju iof. van vid en xbox som ju låter som ett jetplan....

Första gången jag startade min Krysslåda 360 så hukade man ju sig nästan bakom soffan i tron om att åbäket skulle explodera. Tv-bänken brukar knaka ett bra tag efter att man spelat pga den extrema värme som åbäket öser ut.

Trist att läsa att den inte går att stänga av...

Jag var på vippen att beställa en, men nu vete fan... Jag har blivit lite av en miljövän och har som princip att inte köpa prylar som inte går att stänga av helt.

Nu får vi se om jag står för mina principer eller ej...

  • Medlem
  • International user
  • 2008-12-29 07:35

Min går att stänga av.

Yes!!

Ursprungligen av Yes:

Min går att stänga av.

Yes!!

Det är väl fr.o.m. 2.2 som detta går att göra?

Ursprungligen av Yes:

Min går att stänga av.

Yes!!

Jg antar att du menar att sätta den i viloläge. För mig veterligen så går det inte att stänga av den om du inte drar ur sladden.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-12-29 10:20

Funkade innan också.

Yes!!

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2008-12-29 10:49

Jag har 2.2 på min. Den går bara att sätta i vänteläge.

Citat:

According to Apple Support forum-user rverwij, the Apple TV consumes about 14 watts in standby and between 17 and 19 watts while in use.

http://willmonwah.blogspot.com/2007/07/apple-tvs-power-consumption.html

  • Medlem
  • International user
  • 2009-01-05 12:11

Ja, så är det ju....
Lampan slocknar iaf.

Yes!!

Ja säg vad inte Classe har som underlättar våra i-landsproblem...

1
Bevaka tråden