Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Glömde backup! :S

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej på er!
Jag skulle behöva hjälp med en sak..
Det är så att jag har nyligen inskaffat mig en Kurzweil k2600.
Sedan, tänkte jag testa installera operativsystem på den och klantig som jag är så läste jag inte förän senare att man var tvungen att göra backup på alla program o setups mm...
Så nu är allt helt enkelt borta. Finns det något sätt att få tillbaks alla mina ljud mm?
Jag har inte hunnit göra egna setups eller så utan vill bara ha tillbaka alla originalfiler.
Är detta möjligt eller är jag helt körd :/...?

Jag tror att du kanske har en chans, men det gäller då att du kontaktar serviceverkstaden för din Kurzweil k2600. Om jag har förstått hur just din synt funkar och hur gammal/ny den är, så har den förmodligen någon typ av hårddisk (till skillnad från de flesta äldre syntar t.ex från 80-talet) och bör du precis som på en vanlig dator kunna återskapa filer från den. Detta är dock bara en gissning. Men kolla upp det. Värt ett försök.:tveksam:

Mac Mann:cool:

hehe, tack ska du ha!
Men har nyligen fått hjälp genom ett annat forum, och det fanns faktiskt filer med allt jag behövde på kurzweil's hemsida så det är så gott som löst nu men jag uppskattar verkligen din respons ^^

Tack igen!
//Mvh, Johannes...

1
Bevaka tråden