Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Synca sin iPhone mot annans PC

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Karlstad
  • 2008-01-23 12:31

Hallå!

Jag har haft min iPhone rätt länge nu och är nöjd på alla sätt och vis.

Dock har jag funderat på om man skulle synca sina jobbkontakter ifrån Outlook PC:n på jobbet. Finns det något som hindrar mig från detta? Dvs. installera iTunes i Windows och koppla in min iPhone där. Blir det då knasigt när jag kommer hem till min Mac igen?

Aja hoppas ni förstår min fråga.

Tack på förhand!

/Marcus

  • Medlem
  • 2008-01-23 13:30

Det ska fungera. Däremot vet jag inte om det går att synca musiken på flera datorer.

Ursprungligen av stfm:

Det ska fungera. Däremot vet jag inte om det går att synca musiken på flera datorer.

Ne det går inte synka 2 musik bibliotek men men kan ladda ner ett tredjeparts program så man kan ha 2 musik/film bibliotek

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2008-01-24 10:51

Så det ska alltså utan tredjepart. synca kontakterna via outlook och mot min mac?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-01-24 13:50

Det är inga problem att synka Kontakter, kalender. Jag gör det dagligen både hemma och på jobbet. Om du väljer att synka kalender från två datorer så kommer den att fråga ifall du ska "slå ihop" info eller "skriva över". Välj då "slå ihop" annars så tar den bort alla möten i din jobbkalender (Jag var lite ivrig och lärde mig den hårda vägen).

Kör så det ryker.

det går att synka från två datorer, du msåte bara ha swapTunes(tror det heter så) installerat på din iphone!

  • Medlem
  • Kalmar
  • 2008-01-24 18:35

Perfekt om man kan synka outlook från pc till ical sedan till Iphone. Är det ngn som vet hur göra...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-01-25 08:02

Som jag skrev tidigare så är det inga problem att synka från outlook på tex. jobbet och sedan synka till iCal hemma. Se bara till att "slå ihop" dom två ( eller flera) olika kalendrarna istället för "skriva över" för då försvinner all data du lagt på från den andra kalendern (iTunes kommer ställa denna frågan till dig första gången du synkar på en annan dator).

Det enda du behöver är iTunes på båda burkarna. Det kan vara bra att tänka på att du har rätt tidzon inställd på telefonen också, annars kan den göra så att din arbetsdag börjar tex. kl 00.00 (Det hände mig).

1
Bevaka tråden