Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Värt att skaffa StealthSim? Snart kanske mjukvarulösningen kommer.

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2008-01-23 21:49

Hej!

Jag är väldigt ivrig på att börja använda min iPhone som ligger hemma i boxen här. Tror ni att det är värt att skaffa StealthSIM i väntan på att mjukvarulösningen kommer? Tror ni att det blir mer än en månads väntan på svaret?

Finns det att skaffa StealthSIM i sverige för ett hyffsat pris? Och hur fungerar StealthSIM, gör det att vissa fuktioner på iPhonen inte fungerar?

Mvh Henrik

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2008-01-23 22:47

Jag kör själv med StealthSim på min 1.1.2 OOB och är jäkligt nöjd.
Alla funktioner ( utom voicemail ) funkar som vanligt.

Kör hellre StealthSim än Software upplåsning, är väl aldrig nyttigt att böka runt i Bios (baseband)

Köpte 2st från Canada. 1520:- inkl frakt med FedEx till dörren.
Priset där har dock gått upp 10 dollar.

Köp hellre ett billigare kort på ebay för 2-300. Funkar fint dom med.

  • Medlem
  • Nacka
  • 2008-01-24 00:00
Ursprungligen av sääbää:

Köp hellre ett billigare kort på ebay för 2-300. Funkar fint dom med.

Kan du inte länka ett sådant? Hittar inte..

Kolla mumien.se - upplåsning - iphone - 499.- inkl montering - på Rikets framsida.

Det är absolut värt att köpa ett Stealthsim, köpte mitt på Ebay för c:a 1200 kr ink frakt. Var dock tvungen att beställa ett nytt sim-kort från Telenor för att få det att funka.
Fick det aldrig att funka med mitt 3-år gamla Vodafone kort, gav upp efter typ 20 försök. Med det nya sim-kortet funkade det på första försöket.
Ett tips är att tejpa fast stealthsim med sim-kortet med dubbelhäftande tejp, så det sitter fast. Annars finns det risk att det rör på sig.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-01-24 19:08

Jag valde Bladox Turbo Sim framför Stealthsim, skiljde typ inget i pris och turbo sim är mer framtidssäkert pga att man kan programmera det själv.

1
Bevaka tråden