Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Iphone som inte går ringa med

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har stora problem med min Iphone som uppstod idag.
Det går inte att ringa till eller ta emot samtal med den. Detta pga att täckningen på sim-kortet visar noll. Om jag tar ur sim-kortet helt och hållet så ger den ingen som helst utslag på detta. Mätaren visar fortfarande noll. Om jag minns rätt så brukar det stå att inget SIM-kort sitter i.
har också testat att sätta i annat sim-kort, fortfarande samma fel.
Så det pekar väl åt att det är ett hårdvaru fel, vart kan man vända sig för att eventuellt få detta lagat?
Man kan ju också chansa och testa att återställa telefonen och säkerställa att det inte är ett mujkvarufel. Har en 1.1.1 iphone som jag jailbreaket och sen kört anysim på, hur gör jag för att återställa den till 1.1.1 utan jailbreak?

Edit: Märkte nu att Wi-Fi inte heller går att få igång på telefonen. Lutar åt ett hårdvaru fel detta.

Det lutar snarare åt en baseband-crash

  • Medlem
  • International user
  • 2008-01-25 00:09

Du måste göra följande : Uppgradera till 1.1.2. sen så fort du ser activering skärmen så stäng av telefonen och starta den genom att trycka på på/av knappen och Home knappen samtidigt tills du får iTunes loggan sen ansluter du den till pc/mac så får du liten fönster där det står att du måste återställa iphonen.

då gör du följande.
trycka på shift och sedan hitta iphone firmare 1.1.1 . Du kommer få fel från Itunes och kod som är 1015 .

Använd Ibrickr för att botta iphonen så kommer du till activering skärmen där du ska söva www.jailbreakme.com guiden.

när du är på 1.1.1 så har du 1.1.2s firmware och du måste ha 1.1.1s.

du går på installer sen add source www.i.unlock.no som senare kommer du hitta med andra mappar i installer då väljer du baseband downgrade och när du får den godkänd så ska du göra restore till 1.1.1 så att du får rätt baseband.

Slutligen kör du Anysim 1.1 som du hittar i source för att låsa upp iphonen.

Det funkade för mig.

1
Bevaka tråden