Klockan är 03.45 och jag hör ett "krasch" utanför. Tänker att en bil måste ha kört in i en annan bil eller på bilinbrott. Till min förvåning ser jag en kille med tjock vinterjacka stå och kasta en stor sten genom ett skyltfönster till ett kontor!
Jag ropar åt Maria som är väldigt trött och vi står och kollar på när han plockar en DVD (eller något liknande) ur fönstret och hoppar in i sin vita Volvo och sticker därifrån. Han har inte superbråttom och jag fick regnumret!
Regnr: PXJ066 Färg: VIT
Fabrikat: VOLVO 445-313 SE
Årsmodell: 1994 Fordonsslag: PB
Fordonsår:
Chassinummer:
Senaste EU-regbevis del 2: 2007-12-03
Upplysningar: Fordonet stulet
Ringde 112 och fick tala med polisen som bara ville ha några snabba uppgifter för att ropa ut på radion. 10 minuter senare kommer en vaktbil och ytterligare fem minuter senare kommer en polisbil. Poliserna går mest och tittar i 2 minuter innan dom drar vidare. Ytterligare en kvart senare kommer en "åtgärdsbil" från vaktbolaget som börjar sopa ihop glas och tejpar ihop det som återstår av skyltfönstret.
Idag syns inte mycket av det som skett förutom ett tejpat fönster. Vilken natt! Funderade efteråt att man borde haft stora kameran foto-redo. Då hade jag nog öppnat fönstret och ropat "HO HO" högt så han tittat upp och då: BLIXT!