Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Laddning av iPod?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Vännäs
  • 2008-01-25 20:01

Hej!
Några frågor har jag,
Har nu köpt min iPod touch, och har inte startat den ännu. Utan vill veta först hur mycket man ska ladda den första gången?
Ska jag koppla in den till datorn och ladda den ett visst antal timmar? Hur många timmar? Innan jag kan börja använda den? Eller är det bara att ladda spelaren tills batteriet är 100%laddat? Sedan äre bara att köra på eller?
Vill veta detta för att minimera att slita ut på batteriet, oftast är det viktigt hur mkt man laddar den första gången. eller har jag fel?
Tacksam för svar!

  • Medlem
  • Vännäs
  • 2008-01-25 20:44

Nu har jag i allafall kopplat min iPod touch till min vista dator, och iTunes går igång som det ska och de synkas. Är det så det ska gå till? Laddas den medans? visst laddas den när jag är uppkopplad till iTunes? Och kan jag använda ipoden när jag laddar den förs första gången?

Ursprungligen av iJoakim:

Nu har jag i allafall kopplat min iPod touch till min vista dator, och iTunes går igång som det ska och de synkas. Är det så det ska gå till? Laddas den medans? visst laddas den när jag är uppkopplad till iTunes? Och kan jag använda ipoden när jag laddar den förs första gången?

Givetvis kan du ladda ipoden medan du använder den men specielt första gången så skulle jag nog låta den ladda i kanske 10 h ostört. Så att det blir rejält men det räcker säkert med att ladda den fullt Och lycka till med din ipod touch du kommer verkligen inte ångra dig

  • Medlem
  • Vännäs
  • 2008-01-25 21:27

Tack för svaret Deathadder! Men det konstiga är att när jag kopplade iPoden till datorn och via itunes så är den nu synkad. Men när jag kollar på skärmen på iPod touchen så är batterisymbolen full! är den redan fullladdad när man köper den? eller ska man fortsätta ladda den ändå genom datorn?

  • Medlem
  • 2008-01-26 09:39

Dom brukar vara laddade till ca 75% när dom levereras, sen beror det ju lite på hur länge dom har legat i affären.

1
Bevaka tråden