Ny processor i PB-serien den närmaste framtiden tror jag inte på överhuvudtaget. PPC970 verkar väl snarare vara et kraftpaket som passar i Powermac serien. Däremot kan man väl tänka att Apple kan släppa snabbare G4or till PB, upp till 1.42 GHz är väl iaf teoretiskt möjligt och minst 1.2 GHz borde väl komma med nästa uppdatering.
Vad gäller formfaktorn så är väl den såpass ny att Apple behåller Albook-stuket iaf ett år till om man skall se till hur ofta de uppdaterat modeller tidigare. 15" borde komma i Albook-format.
Övrig teknik så ligger ju Albooken ganska långt fram. Det finns iofs större HDs på 80GB nu. Hur det är med nya mobilkretsar vet jag inte, har ATI/Nvidia släppt bättre kretsar än vad som sitter i 17" och 15" nu?
Snabbare buss/minnen är väl möjligt men de ligger ju ganska nära Powermac serien redan där med.
Ett nytt format på iBooken tycker jag däremot det borde vara dags för. Iofs fick de en speedbump nyligen och Apple har ju träffat helt rätt med nuvarande format. Kanske kan man tänka sig en evolutionär förändring av iBooken i still med nya ipoden, dvs en ganska snarlik modell, men lite nytt material, lite mindre, lite lättare och lite fräschare teknik (BT, Airport X, snabbare buss/minne, slotin drive, etc)