Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Föra över hårddisk med system från G4 till Intel Mac?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2008-01-26 10:44

Kommer det här att fungera?
Jag har en G4 Digital Audio nu. Funderar på att installera Leopard på en ny hårddisk i datorn. Under året kommer jag att skaffa en Mac Pro. Kan jag då ta med och plugga in den hårddisken med system i den nya Macen. Boota upp p den och köra?

Bosse

Skulle tro att det är vanlig ATA i din G4. Det är SATA i Mac Pro så det är olika kontakter och kommer inte att fungera.

Sen ytterligare en sak. För att boota på Intel Macar måste man ha partitionerat med GUID Partition schema, och Power PC kör på Apple Partition schema. Så, du skulle ändå behövt partitionera om disken för att få den att boota i den nya datorn.

• Medlem
  • International user
  • 2008-01-26 11:11

Jag kör via SATA-kort redan. Så det hade inte varit något problem. Punkt 2. Sätter gränsen.

Fråga igen. Kan jag stoppa in en annan SATA-disk i en Intel Mac, som jag tidigare haft i min PowerPC? Foton, dokument etc.

• Medlem
  • Sundsvall
  • 2008-01-26 12:04
Ursprungligen av bossep:

J
Fråga igen. Kan jag stoppa in en annan SATA-disk i en Intel Mac, som jag tidigare haft i min PowerPC? Foton, dokument etc.

Ja, det är inga problem alls att läsa disken. Däremot kommer du som ovan påpekat inte kunna köra systemet på disken om det skulle finnas ett sådant.

• Medlem
  • International user
  • 2008-01-26 12:10

Tack för hjälpen.

1
Bevaka tråden