Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

kan man ta programmet från classic till video

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Österåker
  • 2008-01-26 13:04

Hej jag har en ipod video och min syster en ipod classic och jag undrar om det är möjligt att ta hennes meny och spel från hennes ipod och sätta in i min?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-01-26 14:39
Ursprungligen av ille_92:

Hej jag har en ipod video och min syster en ipod classic och jag undrar om det är möjligt att ta hennes meny och spel från hennes ipod och sätta in i min?

Jag förstår inte vad du menar med "meny" i en ipod. Menar du firmware, det som Apple kallar "iPod-programvara" i iTunes, så fungerar den inte alls och det kan vara skadligt att försöka.

Spelen i äldre iPod fungerar i alla fall inte i Classic, och tvärtom antar jag.

Förklara lite noggrannare vad du menar...

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-01-28 17:17

Du kan ladda ned en firmware med coverflow till video. Instalera sedan med iPodWizard

http://www.99.se/ipod-classic-video/226728-split-screen-classic-gr-nssnitt-f-r-ipod-video.html

• Medlem
  • Österåker
  • 2008-01-28 18:24

Det jag menar är att ipod classic har en anna meny som är lite annorlunda tillskilland från ipod video tex så att windoes vista skilljer sig från windows xp. och jag undrar om man då typ kan kopiera classics meny så att det ser likadant ut på ipod video och tex kopiera spelen från ipod classic och lägga in i ipod video

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-01-28 18:46

Kopiera går ej. Däremot ladda ned ny som jag skrev ovan ^.

• Medlem
  • Österåker
  • 2008-01-30 22:20

okej tack:D

1
Bevaka tråden