Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ljudeffekter

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Örebro
  • 2008-01-26 20:27

Nybliven Mac-ägare och i full fart med att lära mig hur saker o ting funkar..har dunkat huvudet i väggen halv dan för att Glocalnets (säg inget) säkerhets program inte tillåter nätverkstrafik mellan datorer i nätverket och även när jag inaktiverar så går det inte (kan komma in och få skriva användarnamn och lösenord som inte finns)..iaf, tänkte då iaf leka lite med Leopard, t.ex. byta ut alla systemljud, ladda ner ett paket för Mac från Homestarrunner.com men lyckas inte hitta nåt sätt att ändra ljudeffekter på (varnings ljudeffekten räknas inte)...vill kunna ändra ljudeffekten som spelas när datorn startas osv...

måste ju gå eller ska Windows få ta poäng?

• Medlem
  • International user
  • 2008-01-27 05:10
Ursprungligen av local:

vill kunna ändra ljudeffekten som spelas när datorn startas osv...

måste ju gå

Nope. Det ljudet ligger hårdkodat på ett chip i datorn (iaf gjorde det det, vet inte hur det funkar nu med EFI), men det går inte att byta ut. Se det som att datorn säger "Hej, jag mår bra". Dessutom startar du väl ändå inte om datorn så ofta att det är lönt att byta ut det?

• Medlem
  • Örebro
  • 2008-01-27 20:02

sant, startar sällan om den (det är ju ingen PC )

men skulle tycka att var lite kul att höra en röst som säger "oops, you broke it" vid start...menmen..inte hela världen..

tack

1
Bevaka tråden