Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Muse receptor c

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Muse receptor c
Är intresserad att höra om någon har eller har använt den eller tidigare modeller (A och B). Det verkar vara en fantasisk sak eller..?!!? Vore kul med en något mer "opartisk" recension. De verkar alla så planterade..Den är ju lite kostsam kan jag tycka men om den funkar som det verkar kan det ju vara värt pengarna......

Tja! Jag har äger en receptor sen 2,5 år tillbaka. Det är en rev. C med max ram och 400 gb hårddisk. Det fantastiska är att det fungerar, låg latency och bra ljud. Men det känns som om den blev stabil i och med senaste OS 1.6. Nackdelarna är att den inte orkar med speciellt mycket samtidigt. Om du kör Ivory och Kontakt 2 med Scarbee Rhodes så finns det inte mycket plats kvar. Om du däremot kör analogsynthar och effekter så verkar den klara betydligt mer. Jag har kört den live några gånger men den lämpar sig inte för snabba ljudbyten, inte om du har stora samplingar. Den är däremot bra avlastning i studion! Min är till salu, sugen?

Ja det är jag..Max. ram betyder det 2 gb eller? Jag tänkte köra NI:sakoustik piano och b4II i första hand + ev. Ni:s elpiano. Mer än så kommer jag inte växla mellan ..Vad tror du om det. Jag är inte så erfaren när det gäller datorer och ljud vet bara att min inte räcker till för det här med det jag har..Jag vill bara att det ska fungera utan att stänga av som det gör nu..Vad har du tänkt dig för pris i så fall?

Du har tänkt som jag. Jag har kört Akoustik Piano, B4II och Scarbee Rhodes via Kontakt 2. Enda problemet jag har haft är att pianot och kontakt inte fungerar ihop pga dåliga drivrutiner från Muse. Jag skulle hellre rekommendera Synthogy Ivory som jag tycker låter bättre och är resurssnålare. Receptorn finns på blocket för 12000. 2 gb ram. Mejla via annonsen eller ring om du är intresserad.

1
Bevaka tråden