Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Iphone-vånda: fransk/engelsk/amerikansk?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-01-29 11:36

Hej!
Jag är i iphone-köptankar och behöver lite expertråd från detta forum. Jag ska både till Paris och London snart så frågan då följande:
Vilket är att rekomendera:
En låst/olåst fransk lur?
En låst engelsk lur och jailbreaka själv?
Köpa en hackad amerikansk lur nu i Sverige?
Eller vänta tills den officiellt kommer till Sverige (suck)? - nej kan nog inte vänta förresten...
Dessutom tillkommer ju problemet att de nya telefonerna har nytt firmware (1.1.3). Det torde iallafall vara ok med de franska lurarna.

Tacksam för respons!

mvh,
Dan

Vad jag har läst kan du inte använda en olåst fransk telefon i Sverige.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-01-29 14:24

svenskt sim-kort i fransk lur 1.1.3?

Jag tror jag läste nånstan att i och med uppdateringen 1.1.3 funkar det med svenska simkort men jag kan mycket väl ha fel. Kanske någon kan bringa klarhet i det....

mvh,
Dan

  • Medlem
  • International user
  • 2008-02-22 17:46

Allt beror på hur mycket stålar du vill lägga...
Har du 750 euro att lägga på en Iphone skulle jag satsa på en upplåst från Frankrike.
Hmm annars skulle jag ta en amerikansk variant 399 $ för 8 GB eller 499 för 16 GB.
Med den amerikanska följer problemet med upplåsning, aktivering, jailbreak... dvs Ziphone program varan som idag klarar senaste versionen 1.1.3.
Har en fransk Iphone som jag har låst till ett Orange abbonnemang.
Den blir upplåst gratis av Orange efter 6 månader. Då kan jag kanske använda mitt svenska sim kort i den.
Men jag har redan låst upp den med Ziphone... använder mitt svenska sim kort i Sverige och mitt franska i frankrike.

  • Medlem
  • 2008-02-23 11:31

Hej, ska iväg till Paris om någon vecka och har nu fått upp ögonen för iphone.
Funkar iphone från frankrike i stockholm med mitt comviq abonnemang?
Vad ligger priset på Iphone i Frankrike tänker nu på 8 Gb versionen?

Läste här ovan om att man kan binda sig till Orange för 6 månader och att den blir upplåst gratis därefter? Hur funkar det?

Något mer man ska tänka på?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-02-25 08:10

Hej.
Hmmm tror inte du kan köpa en Iphone med franskt abonnemang om du inte kan uppvisa fransk adress och även ett franskt bakn konto. Det franska bankkontot är viktigast eftersom de vill dra pengar varje månad för abonnemanget.
Men har du stålar kan du köpa den upplåsta, som dock endast funkar med franska sim kort, men då är lösningen Ziphone programvaran, som löser problemet med svenska simkort.
Den upplåsta kostar om jag minns rätt 750 euro, men det motsvarar 6 månaders abbonnemang ändå.
Jag har själv den låsta med abonnemang, men jag bor i Paris.

/Stefan

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-02-25 18:04

Postade i fel tråd.

Senast redigerat 2008-02-25 18:16
1
Bevaka tråden