Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nu är jag förbannat trött på AirPort

Tråden skapades och har fått 35 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Habo
  • 2008-02-01 16:55

Det tragiska är att både min Macbook Pro och en kompis Macbook har exakt samma problem.
Sedan leopard-installationen har det inte gått använda det trådlösa.

Felet är Airport i Leopard... som inte fungerar.
Hur lång tid är det sedan Leopard släpptes? Varför kommer ingen fix på detta.
Hoppas att 10.5.2 fixar detta som ni säger.

Jag har 3 datorer som kör Leopard mot en basstation av märket dlink DIR-655. Har inga problem alls. Dessutom har jag en Wii och PS3 och en Xbox360 inkopplad också.

1 st PB12 G4 PPC mac, 1 st MBP15 intel propp och en iMac 20 Intel propp. Inga problem alls. Har också bredbandsmodem från bredbandbolaget med stöd för trådlöst. Det är också en Xavi. Betänk att den kör endast WEP, kan vara något där och Leopard som inte lirar.

BTW så kan jag lite förstå vad Jogin syftade till. För att få hjälp behöver man lite tydligare info från scratch, för läser man det första inlägget så är det mest en känslomässig urladdning (vilket är ok). Sen kan man diskutera sättet Jogin kommenterade...

Jag har bytt kanal på mitt nät nu, och det verkar faktiskt som att det fungerar bättre.
Förr har det varit på Auto, men nu ändrade jag till en specifik kanal, och det fungerr mycket bättre.
Men när jag körde tiger så fungerade det på en gång.

• Medlem
  • 2008-02-05 18:16

Rensar lite i tråden. Håll er i skinnet. Somliga ska hålla sig mer i skinnet än andra eftersom deras skinn redan hänger lite löst.

Admin

har precis samma problem, verkar dock röra sig om tillfällen då nätverket får jobba lite extra, som vid nedladdningar och onlinespel exempelvis.
fruktansvärt irriterande..

• Medlem
  • Nynäshamn
  • 2008-02-13 17:42

En listig fråga..

Har routern som du kör emot N eller N-draft??

Jag hade problem med 10.5.1, tappade kontakten i tid och otid med min D-link router, i och med uppdateringen till 10.5.2 så har jag ingen kontakt alls med min router.

Löste det temporärt med att koppla ut N-draft och kör enbart med G och B nu, då fungerar allt bra.

Jag har skrivit mer i min blogg, och med en bild:
http://berntmansson.se/blog/2008/02/13/har-du-uppdaterat-till-mac-os-x-1052-och-kan-inte-ansluta-till-din-router/

/Bernt

Bevaka tråden