Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

F..N vad jag.....

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

F.....N vad jag gillar MAC! Jag har inte varit användare av Mac så länge (98). Har haft (har) en iMac 400 DV SE som fungerat utan ett enda problem (den har inte ens tvekat)de senaste åren. Fick nu köpa en 867 på personalköp (Försvarsmakten)och denna maskin är fantastisk. Köpte en extra hårddisk idag. Hur svårt kan det vara att instalera en sådan?
Inte svårt!!!!!
1 Vik ned.
2 Drag ut kontakter
3 Lossa en skruv
4 Skruva dit hd
5 Tryck dit kontakterna
6 Stäng
7 Starta om
8 Svara på några frågor
Ritsh Ratsch Filliklart!!!!!!!!!
Tänk om allt i livet vore så enkelt!!!!
F...N vad jag gillar Mac!!!
T-son (Joacim Torkelson för att nöja Venger)

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-03-02 01:10

Via Försvarsmakten? Är det möjligt?

Jag har en kompis som jobbar på Försvarets Radioanstalt (FRA) som jag vill konvertera till den rätta läran. Killen ska ta mig fanken bli Mac-användare!

Nåväl, ge mig nu goda råd hur jag ska bära mig åt för att indoktrinera honom!

• Medlem
  • 2002-03-02 03:44

Sätt han vid en mac bara.

Jag har konverterat 3 vanliga (jag vill bara spela och kolla internet) kompisar och 2 hard-core M$ användare att gå över.

Det enda jag gjort är att suttit dem vid min dator och försvunnit för att "se på ett avsnitt av Vänner" eller något sånt.
När jag kommer tillbaka så har 3 (2 vanliga/1 hardcore) inte velat gå ifrån datorn. De andra 2 tog lite längre, p.g.a. av deras ekonomi, men jag märkte att de ville mer och mer komma hem till mig "bara för att hänga lite"... vid datorn.

[ 02 Mars 2002: Meddelandet ändrat av: Hille ]

• Medlem
  • Kalmar
  • 2002-03-02 08:19

Råkade (medvetet)?? glömma min älskling Pb T på jobbet över en lunch. Körde en Powerpointpresentation via projektor. 40 folks i audiet.
Efter en vecka fick jag 4 telefonsamtal från 4 olika människor. De var inte intresserade av mitt budskap, utan ville veta vilken dator jag hade. Tacka mig Apple för 4 nya kunder.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-03-02 10:27

Jag arbetade länge i en ytterst Mac-fientlig miljö som var helt förpestad av en massa Compaq-burkar som gick sönder hela tiden. Men så en dag träffade jag företagets ägare. Han har en TiBook!!!

Naturligtvis kunde jag inte låta bli att säga "Jösses vilken fin dator du har!" Killen hade en Powerbook G3 (Lombard) tidigare. Sånt bådar gott inför framtiden! Apple behöver bara bygga rätt lösningar så kommer de att sälja.

Mer tips om hur jag kan få min kompis att konvertera till den rätta läran emottages tacksammast!

[ 02 Mars 2002: Meddelandet ändrat av: mondo65 ]

1
Bevaka tråden