Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Icke-editerbara mallar i Word (på intranät)

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

Jag hoppas ni förstår min frågeställning. Jag ska göra en mall i word, powerpoint etc (office-paketet liksom) till ett intranät. Då är tanken att man ska kunna öppna mallen och sen när man använt den och vill spara sitt jobb, så skrivs det inte över på den gemensamma mallen alla har. Det kommer vara flera hundra, kanske uppåt tusen, som kommer använda mallen och alla ska komma åt den men ingen ska lyckas ändra i själva originalmallen på intranätet.

Kan någon hjälpa mig hur jag gör? Detta gäller fler program i Office-paketet, så det vore skönt med en komplett förklaring. Det är tyvärr lite brådis.

Tacksam för all hjälp!

S.

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2008-01-30 11:16

Office mallar skrivs normalt inte øver utan det aktuella programmet frågar efter ett nytt filnamn. Dock kan man spara øver om du anger mallens namn explicit så vad du måste gøra ær att skrivskydda mallarna och ev æven biblioteket de ligger i. Hur du gør det ær beroende av vad før någon typ av server filerna finns på.

1
Bevaka tråden