Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fungerar fransk olåst iPhone i Sverige?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-01-30 12:06

Hej!
Har hört här på forumet att fransk/tyska olåsta lurar funkar I Sverige utan nåt hack alls i och med det nya firmware(t) 1.1.3? Finns det någon som vet? Jedsler svara mig!

mvh,
Dan

  • Medlem
  • International user
  • 2008-01-30 13:43

japp! den funkar kanon! fungerade inte med 1.1.2 men efter uppdatering till 1.1.3 och sen in med svenska sim kort göra en restore så ser jag den där ljuvilga telenor loggan i vänstra hörnet Telefon, sms etc. etc fungerar. Mitt simkort är desutom 6 år gammalt så ingen oro att gamla simkort strular.

Kan inte göra annat än VARMT rekommendera de franska olåsta iphonarna. Kan dock ta upp till 2 veckor innan Orange och Apple kommit överens och låst upp din telefon. Men klart värt väntan. AtallMacuser heter han tror jag har en tysk olåst och hans fungerar nu också prima.

Har du fler frågor kan du pma eller posta dom här ifall fler vill läsa.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-01-30 14:00

hur köper man?

Är det krångligt att köpa en fransk lur? Ska till Paris i feb.
Var hittar man den billigast?

mvh,
Dan

  • Medlem
  • International user
  • 2008-01-30 14:13

det är samma pris överallt. Ska du till Paris så vet jag att det finns affärer som har köpt lurar från orange, låst upp dem på riktigt, och sen säljer dom för ca 900 euro. Då slipper du allt krångel med att låsa upp.

Det kan vara lite mekigt att fixa till det med upplåsningen. Dom säljs i Orange affärer och France telecom affärer har jag för mig.

Dom kommer be dig om en fransk adress men om du charmar till dom lite så kan dom gå med på att skriva affärens adress. Sen betalar du luren och 100 euro för upplåsning till dem, så totalt 750 euro. Brevet du får skickat till adressen du uppgav är onödigt där står det bara att du ska göra en restore. Det viktigaste är att du lyckas övertala dom att låta dig låsa upp den trots att du inte har någon fransk adress. Funkar det inte på ett ställe gå till nästa. har tyvärr inga adresser men det är bara att googla på orange butiker i paris.

I värsta fall kan du alltid uppge adressen till hotellet du bor på. Det bör funka.

Det måste vara otroligt skönt att slippa bråka om uppdateringar och baseband os v Bara att trycka på uppdatera när du vill.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-01-30 18:00

mm precis så jag resonerade =D i min värld är det klart värt dom extra pengarna.

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2008-01-30 19:01

Jo...man skulle vilja slippa allt elände med hackade iPhone's...men jisses va' dyyyyyyyrt för en så liten dator.

  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2008-01-30 20:33

Man måste ju hacka ändå, så länge man vill köra tredjepartsprogram och det inte finns ett sdk.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-01-30 21:05

"måste hacka" kanske inte är riktigt korrekt Men det behöver du ju även göra om du bor i USA och köper en med abonemang osv. Visst hade det varit kul med fler apps som man får via jailbreak, men jag är rätt nöjd med den som den är. Kommer nog jailbreaka om det inte kommer några nya kul grejer med sdk.

1
Bevaka tråden