Kommer imorgon att hämta ut min iPod touch, vill dock försöka få lite svar innan dess. Har sökt runt en del, fått massor av svar på mina frågor, dock olika svar så jag står väl något på ruta ett igen kunskapsmässigt
Rätta mig om jag har fel i följande text…
Spelaren jag får är antagligen version 1.1.3, i värsta fall 1.1.3. Spelar ju i stort sett ingen roll då jag ska jailbreaka den lilla älsklingen, kommer således slänga ner den till version 1.1.1 på direkten. Gör detta genom att koppla den till itunes och hålla inne On/Off knappen osv, ni känner ju till proceduren som alla nämner, det verkar ju vara lätt.
Här kommer dock första frågan; Vilken version av itunes bör jag ha installerat när jag gör detta? Har version 7,5 just nu, bör jag uppdatera till 7.6?
Såhär planerar jag att göra, i korta drag (rätta mig om det är en olämplig följd osv!)
1. Hämtar ut spelaren.
2. Kopplar in den, ebhåller rådande version vilken det än må vara. Lägger in lite låtar, testar Touchen och leker lite.
3. Nergraderar firmwaren till 1.1.1 och startar jailbreakandet. Följer guiden MaxxUS skrivit om jag inte missminner mig. Slänger in jailbreak, uppdaterar till 1.1.2 och sen jailbreakar jag den med.
4. Här kommer nästa fråga in, ska jag sne uppdatera den till 1.1.3, för den versionen jailbreakad verkar ju inte funka så ypperligt? Kanske bättre att vänta, eller?
När den är jailbreakad, funkar kalendern då så man kan lägga till egna möten eller måste man lägga in en kalender tillverkad av en tredjepartstillverkare?
Sista frågan också, när man jailbreakar ska väl inga låtar, bilder osv på touchen försvinna?
// Tack på förhand, när jag lär mig ska jag även försöka bli aktiv på forumet och hjälpa andra kring jailbreakandet!
Philly