Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Inget mail går iväg vid "Dela" youtubeklipp

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

jag mejlade ett youtubeklipp till en kompis genom att använda "dela"-funktionen i youtubeapplikationen efter att ha tryckt på ett youtubeklipp. Jag fick då skriva in min polares mejladress och sedan trycka "skicka".

Van som jag är vid den lilla animationen som visar "skickar" och en liten vertikal stapels om växer för att avslutas med ett swochandes ljud när jag mejlar genom Mail-applikationen, blev jag misstänksam när inget liknande dök upp i "Youtube".-applikationen.

Det visade sig att min kompis inte hade fått mitt mejl. Jag har testat att skicka till både mitt mejlkonto på iPhonen och till andra mejladresser som jag inte har kopplat till den och resultatet är det samma; jag får inget mejl. Inte heller finns det något mejl i brevlådan "Skickat" i Mail.

Någon som har varit med om detsamma eller vet varför det blir så här?

Tack på förhand.

Har du valt ett "default account" i mejlinställningarna?
Det är det enda som jag kan tänka mig....

Hur menar du?

Min mejl från och till telefonen fungerar annars utan problem. Det är bara när jag ska skicka en dela-länk från youtube som den helt enkelt verkar skita i att skicka något mejl.

Så det funkar alltså för alla att mejla en länk för youtube-klipp från "dela" i youtube-applikationen?
Ok, då har jag alltså ett helt unikt problem.
Alltid något.

Kör 1.1.1 mjukvaruhackad.

Ursprungligen av biobio:

Hur menar du?

Min mejl från och till telefonen fungerar annars utan problem. Det är bara när jag ska skicka en dela-länk från youtube som den helt enkelt verkar skita i att skicka något mejl.

Vad jag menar, är att dels så definierar man upp ett eller flera mejlkonton.
Sedan finns det även en inställning längst ner på inställningar/mejl där det står default mejlkonto eller liknande.

Jag vet inte om det är det som är problemet, om du inte har ett konto valt där.
Men det låter som att det skulle kunna vara så.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-02-04 11:26

Jo, för mej funkar det utan problem. Uppdaterad till 1.1.3

Jag har precis samma problem.
Mailen skickas, men det tar VÄLDIGT lång tid. Testa att hänga kvar vid klippet en bra stund efter att du tryckt på skicka, och du kan även kolla i utkorgen i mailprogrammet då ooch då.

Funkade superfort och smidigt för mig tills jag gick upp till 1.1.2 (har en 1.1.2 OTB, men körde länge på 1.1.1), det var då det började ta väldigt lång tid.
Gjorde ett inlägg om detta tidigare då jag oxå inte kunde skicka alls

http://www.99.se/iphone-mobiltelefon/233675-1-1-2-otb-youtube-mejla-filmer.html

Men som sagt, det funkar, men du måste hänga kvar väldigt länge i Youtube fönstret.

Har dock inte hittat någon lösning för att få det att funka som när jag var på 1.1.1.

Jag stannade kvar ett litet tag i youtube och då kom faktiskt ljudet för skickat mejl men inte fan fanns det nått mejl i min skickat-korg inte och inte kom det fram heller (skickade til mig själv).

1
Bevaka tråden