Hej!
Köpte en Aiport Extreme för ungefär 3 veckor sen pluggade in den direkt och allt fungerade. Men sen när ajg körde igång azureus så la den av. Fick ingen tillgång till nätet och Airport-verktyget hittade inte routern. Så jag fick dra ut strömsladden o sätta i den igen och sen hittades den igen.
Men då jag inte orkade med mer klydd den kvällen så kopplade jag ur routern. Sen blev det ett lan här hemma hos mig och då använder vi routern till enbart spel. Och den fungerade ypperligt. Och idag skulle jag testa med Azureus igen. Det går ungefär 1 timme sen lägger den av precis likadant som den gjorde första gången Får göra samma sak med att dra ut sladden, och datorn hittar den igen. FÅr igång nätet ställer in alla portar för Azureuz och startar det. Verkar fungera fint. Sen startar jag WoW och då försvinner routern igen.
I mitt vilda sinne så tycker inte jag att vilka program jag startar på min dator ska påverka min router. DÄremot kan ju routern påverka program i och med att inte alla portar är öppna.
Men det verkar ju vara någon vajsing. Märk väl att den har klarat sig med spel under LAN i en helg sen trådlöst användandet 1 vecka och sen med kabel 1 vecka utan problem. Men efter en timme med Azureus så försvinner den.
Nån som kan lösa detta eller ska jag gå tillbaka till affären.
Tack på förhand.