Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

SMS funkar inte med min 1.1.2/Turbosim

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej

Fixade Turbosim till min 1.1.2 OTB Iphone och allt funkade perfekt tills idag då sms funktionen bara dog (det går att ta emot sms men inte skicka och det går att ringa och få in samtal). Den laddar till 3/4 när jag klickar på send sen får jag fram ett error som säger att det inte gick att skicka mitt sms. Det konstiga är att ibland så säger den att det inte finns ett simkort installerat fast mitt comviq sim och turbosim är insatt. Har föresten haft mitt turbosim i 4dagar nu innan det strulade till sig, vet någon vad jag kan göra för att fixa det?
Jag kör föresten på Firmware 1.1.2 och har installerat iWorld och jag har hackat om min telefon 2gånger (kört restore på 1.1.2 sedan nergradera till 1.1.1. sedan tillbaks till ett hackat 1.1.2)

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-01-31 23:17

Svårt att säga vad som är fel, men troligen en nedgradering och upp till 1.1.2 igen, fixar det.

Dum fråga tillbaks kanske, men har du kollat så att det är riktig kontakt mellan dit turbosim och sim kortet

Har försökt att nedgradera till 1.1.1 och uppgradera igen till 1.1.2 men det hjälpte inte och mitt turbosim sitter perfekt tillsammans med mitt simkort. Men det är där jag misstänker felet ligger tror mitt simkort är för gammal och strular ska försöka att skaffa ett nytt simkort från tele2/comviq imorgon hoppas bara att det inte tar dem lång tid att skicka det till mig. Hoppas det funkar för det verkar vara min sista utväg.

Fick hem mitt nya Tele2 3G simkort och stoppade in den i min telefon med turbosim och efter att tele2 har aktiverat simkortet under natten så funkar sms nu igen. Hoppas bara att det förblir permanent.

Ursprungligen av Hermoon:

Hej

Fixade Turbosim till min 1.1.2 OTB Iphone och allt funkade perfekt tills idag då sms funktionen bara dog (det går att ta emot sms men inte skicka och det går att ringa och få in samtal). Den laddar till 3/4 när jag klickar på send sen får jag fram ett error som säger att det inte gick att skicka mitt sms. Det konstiga är att ibland så säger den att det inte finns ett simkort installerat fast mitt comviq sim och turbosim är insatt. Har föresten haft mitt turbosim i 4dagar nu innan det strulade till sig, vet någon vad jag kan göra för att fixa det?
Jag kör föresten på Firmware 1.1.2 och har installerat iWorld och jag har hackat om min telefon 2gånger (kört restore på 1.1.2 sedan nergradera till 1.1.1. sedan tillbaks till ett hackat 1.1.2)

Lösning (Sätt in sim kortet i din gamla mobil 2 skicka ett sms 3 testa om det fungerar i iphonen)

1
Bevaka tråden