Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Rycka ut fläkten på bildkortet (Cube)?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2008-02-01 13:49

Köpte ett ersättningsgrafikkort till min kub, men fläkten lever om som attan. Är jag dum i huvet om jag bara kopplar ur den?

Antagligen. Grafikkortet måste kylas ordentligt.

nvidia 6200 som passar i kuben har ingen fläkt samma sak med en del ATI 9000 varianter. Tidigare fanns ju kit för många PC grafikkort då fläkt+litenkylfläns ersattes med stor passiv kylfläns utan fläkt ( skulle vilja ha det till mitt ATI 8500) men sådant är slutsålt på nätbutikerna sedan år tillbaka. Du kan kolla bå äldre databutiker de kan ha sådant på hyllan

• Medlem
  • Göt-la-borg
  • 2008-02-04 08:47
Ursprungligen av Enar:

Köpte ett ersättningsgrafikkort till min kub, men fläkten lever om som attan. Är jag dum i huvet om jag bara kopplar ur den?

Hej Enar,
om du som jag skrev till dig tidigare, skickar mig ett kort på hur fläkten ser ut så ska jag fixa detta! Men då behöver jag lite hjälp från din sida.
Bl.a har jag en hel del PC-kylflänsar liggande som jag tänkte på, och har även nya fläktar som kan passa.
Jag har dessutom Superlim med kylpastaeffekt, så det blir inga problem att få kylflänsen att fästa
En liten tub med sådant lim kostar runt 1000:- ( huwa! )

1
Bevaka tråden