Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tx7 Editor

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-02-02 01:39

Har letat mig galen efter editorprogram och andra program för att lägga in / göra patcher till Yamaha TX7.

Hittills har jag inte lyckats alls, jag har hittat en del både till mac och pc, men jag får ingen kontakt. Midi sladden jag använder är en ESI Midimate, jag har prövat att sända mididata till TX7:an och det har fungerat bra, men ändå så löser det sig inte med patchprogrammen.

Någon som vet?

Tack på förhand : )

Vet tyvärr inte så mkt men har letat ihjäl mig efter en editor som kan lösa mitt TX802 problem.Har du hittat sådana program så tipsa mig gärna - kanske kan jag efter att ha kopplat upp mig hitta något som hjälper dig?

Har för läääänge sedan suttit med patch program till DX synthar utan problem. Kanske beror det på midimate, men jag vet inte varför. Har du provat andra sätt?

Andy

• Medlem
  • Uppsala
  • 2008-02-02 16:21

Jag kör sysex librarian på min macbook mot min DX7a, men det är ju mest en librarian, inte nån editor. Vet att jag testat nån windows-editor också som fungerade bra, men jag hittar den inte just nu...ska kolla vidare..

• Medlem
  • Nyköping
  • 2008-02-02 17:16

motu unisyn har editor till både tx7 och 802 (samt dx7 och tx81z)
nackdelen för icke mac-användare är just att den bara finns till mac.

kanske DX7 resource centre har några länkar till windows baserade editorer.

• Medlem
  • International user
  • 2008-02-02 17:18

sm0hm: Du har väl kommit ihåg att koppla midi både *till* och *från* TX7:an? Det skulle annars förklara ditt strul att få det att fungera. Flertalet midi-syntar klarar av att man skickar banker till dem med 1-vägskommunikation om man ställer in synten så att den är redo att ta emot en bank/patch, men en editor brukar oftast be synten om att svara på dess förfrågningar och då krävs 2-vägskommunikation.

• Medlem
  • Skurup
  • 2008-02-03 20:51

Jag har editerat TX-7 från min ST med diverse DX-7-editorer. Jag gissar som encore att sm0hm glömt att man behöver två midi-sladdar.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2008-02-04 18:57

Nej nej, jag hade båda midikablarna, men helt fel program (nåt sjabbigt gammalt freeware grejs till Windows)

Tackar för tipsen om olika patchprogram! Funkar fint med ett program till Mac nu

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-02-04 19:36

Näe, jag tror ändå att du glömde att koppla in båda MIDI-sladdarna...

1
Bevaka tråden