Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bara en av iPhones högtalare fungerar

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2008-02-02 15:00

Är det nått som hänt med en av mina högtalare på undersidan, när jag har högtalare på är ljudet ganska spräckligt med hög volym, dessutom så kommer bara ljud från en av de två "högtalarna" på undersidan vid dockningsuttaget.

Ska det bara komma ljud ur ett av dom?

Ja det ska det bara låta ur en, det andra är mikrofonen;)

• Medlem
  • Göteborg
  • 2008-02-03 18:16
Ursprungligen av applemagic:

Ja det ska det bara låta ur en, det andra är mikrofonen;)

Mikrofonen?! Tror du menar diskanten.. Det låter ju faktiskt ur båda, den vänstra är "bas"+mellanregister och den högra diskant.

Ursprungligen av ptMAe:

Mikrofonen?! Tror du menar diskanten.. Det låter ju faktiskt ur båda, den vänstra är "bas"+mellanregister och den högra diskant.

Skulle inte tro det!
Tagit ur instruktionsboken till iPhone:p

• Medlem
  • Umeå
  • 2008-02-03 19:40
Ursprungligen av ptMAe:

Hähä. Där fick man sig ett garv.

• Medlem
  • 2008-02-02 15:11

Tack då vet jag att den funkar!

jag tycker att min högtalare är dålig. känns som basen eller iaf när man spelar lite högre, att bas-kaggarna i låtarna slår över.

• Medlem
  • Höganäs
  • 2008-02-03 13:57

Om ni tycker ljudet i högtalaren är dåligt på låtar så gå in på Settings > iPod > EQ > Bass Reducer, på så sätt så kan ni njuta av alla låtar i iPhonens högtalare. Tycker ljudet är hur bra som helst med denna equalizern...

Ursprungligen av Plizzo:

Om ni tycker ljudet i högtalaren är dåligt på låtar så gå in på Settings > iPod > EQ > Bass Reducer, på så sätt så kan ni njuta av alla låtar i iPhonens högtalare. Tycker ljudet är hur bra som helst med denna equalizern...

"Hur bra som helst"?!!?
Då har vi sjukt olika preferenser för vad som är bra ljud.
Dessutom är ju volymen löjligt låg, fattar inte att folk ens använder denna att lyssna på musiken genom.

Kan bara göra samtal med handsfree eller högtalarfunktion

Jag har råkat ut för ett skunt problem. Jag kan inte använda telefonen om jag inte kör högtalarfunktion eller handsfree. Någon som stött på samma problem och har någon smidig lösning.

Kör 1.1.2 O.O.b med turboSIM

/fredrik

Ooops blev visst i fel tråd...sorry

Senast redigerat 2008-02-14 20:48
  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-02-14 20:41

OU812: Har man en iPhone kan man även kolla i sin instruktionshäfte före man ställer en fråga här. Det borde nästan hjälpa.

1
Bevaka tråden