Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Köpt en Iphone ifrån USA, need help!

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2008-02-03 00:11

Tja!

Jag har idag köpt en ny Iphone ifrån Colorwarepc.com (mobilen blev hel svart på fram sidan, orange bak med en svart Apple logo )! Telefonen har ju självklart FW 1.1.3 så det jag skulle vilja ha hjälp med är följande:

Nergradera FW.
Jailbreaka den.
Fixa Installer.
TurboSim, ett måste???
Hur funkar abonnemanget? Aktiveras det fortfarande genom Itunes?

(Jag kör med Windows XP!)

Jag har sett olika sätt att göra dessa saker på, men det som jag inte vet med 100 % säkerhet är ifall dom börjar med en OOB 1.1.3 Iphone! Så länkar till det jag nämner ovan hade varit nice

Och en till sak... Vilka program använder ni som är bra?

Tack på förhand!

Senast redigerat 2008-02-03 01:30

Tyvärr så finns inget altenativ för att kunna ringa med din telefon för närvarande. Inte ens turbosim funkar. Och jag vet inte om det finns jailbreak för 1.1.3 än heller, har för mig att det finns ute men ej säker. Titta in på hackint0sh.org, där kommer den senaste informationen om iphoneupplåsning snabbast.

• Medlem
  • Uddevalla
  • 2008-02-03 13:10

Gött! Då har man köpt grisen i säcken då :(... Går de inte ens att nergradera en 1.1.3 oob Iphone ???

Senast redigerat 2008-02-03 15:30
  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2008-02-03 17:35

Jag vill inte vara tjatig men... Kan någon hjälpa mig? De känns ju sjukt dumt att ha köpt en Iphone så kan man inte använda den

• Medlem
  • Malmö
  • 2008-02-03 18:29

Ja, du har köpt grisen i säcken, tyvärr... Det kan ta tid att få fram lösningen för FW 1.1.3 så du får välja mellan att tålmodigt vänta på lösning eller returnera telefon.

Håll gärna koll på den svenska hemsidan, www.ifun.se för att göra iPhones brukbara i Sverige.

• Medlem
  • Uddevalla
  • 2008-02-03 18:41

Fy fan va trist .. Synd att jag inte hitta denna sida innan jag köpte den :p! Men det borde ju komma ut något tycker man, för Iphonen var ju inte upplåst när den kom ut O:-) ..

• Medlem
  • 2008-02-03 18:50

Det finns en massa trådar om detta.
Sök först, posta sedan.

Stänger.

1
Bevaka tråden